Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nincs a villanymozdonyok...

Miért nincs a villanymozdonyokban akkumulátor?

Figyelt kérdés
Felsővezetékszakadás esetén az érintett szakaszon használhatnák az aksit, máshol pedig folyamatosan töltenék.
2015. márc. 12. 19:55
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Talán mert ha tele is pakolnák aksikkal, se tudna túl sokat menni.
2015. márc. 12. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Elég sok akksi kell ahhoz, hogy kiszolgáljon egy 4-5000 kW-os motort akár csak pár másodpercig is.
2015. márc. 12. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Mert 1200-1500 ampert vesz fel egy mozdony 25 kV-on, szerinted mekkora akkuk kellenének egyáltalán a megmozdításához is? Egy fél szerelvénnyi akku kellene hozzá.
2015. márc. 12. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

A V43 motorjainak állandó teljesítménye 2.200 kW - és ez nem is egy kimondottan erős mozdony. Ha azt mondod, hogy vezetékszakadás esetén a teljesítményt 25%-ban korlátozod és maradjon mondjuk 10 percig üzemképes a gép (annyi idő alatt csak elér egy ép vezetékszakaszra), akkor is 550 kW-ot kellene leadniuk a motoroknak 10 percen át. Ehhez 90 kWh kapacitású akkumulátorok kellenének.

Egy 90 kWh-s akkumulátorcsomag igen drága és nehéz. Csak példaként: a Tesla Motors jelenleg 12.000 dollárt kér a Model S P85 85kWh-s akkucsomagjának cseréjéért. Ennél valamivel olcsóbb lehet maga az akku. Tudom, a lítium-ionnál van olcsóbb megoldás is: csak éppen abból nem veszel ki 550 kW-ot, ha mozgatni kell a szerelvényt.

Ekkora elektromos böhömöknél nem az akkumulátoros üzem a legjobb megoldás áramkimaradás esetén. Sokkal jobb a Bombardier Last Mile mozdonyoknál használt módszer: a villanyos hajtáslánc mellett egy kis teljesítményű dízelmotor is dolgozik, az erre épített generátor hajtja a vontatómotorokat. Kevesebb helyet foglal és könnyebb, mint az akku, kevésbé igényes is (a lítium-ion cellákat rendesen kell ám hűteni üzem közben és a hideget sem szeretik), a javítása is egyszerűbb, de attól még ugyanúgy működik. Az ilyen mozdonyok korlátozott vonóerővel és sebességgel ugyan, de tudnak közlekedni felsővezeték nélküli szakaszokon.

Csak akkor van gond, ha a korlátozott vonóerő és sebesség nem elegendő. Ha mondjuk emelkedő pályán, nehéz szerelvénnyel sikerül belefutni a vezetékszakadásba, akkor lehet, hogy nem elég a csökkentett teljesítmény, nem fog megmozdulni a szerelvény.

2015. márc. 12. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Van már hibrid vonat:

[link]

2015. márc. 12. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
A fentebb leírtakhoz hozzá kell tenni azt is, hogy az összes vasúti forgalomhoz képest elég kevés a felsővezeték szakadás, vagy áramkimaradás, így alapból nem érné meg a dolog.
2015. márc. 13. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Utolsó: attól függ, mennyi a környéken a színes fémtolvaj. A mi vonalunkon pl. elég gyakori.
2015. márc. 14. 07:57
 8/8 anonim ***** válasza:
A cigányok általában nem a felsővezetéket lopják. Az magasan van és a 25 kV nem játék, még nekik is árt. Inkább a biztosítóberendezés kábeleit, alkatrészeit szokták elvinni, azok földközelben, elérhető helyen vannak és nem nagyfeszültség fut bennük. Ez ellen pedig sajnos sem az akkumulátor, sem a dízelmotor nem véd: ha nincs biztosítóberendezés, borul a vonatközlekedés a vonalon.
2015. márc. 14. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!