Nem lenne jó megoldás a dízel villamos?
Jó megoldás lehetne egy olyan,hogy a városi villamosok hybridek lennének,nagyon korszerű dízel elektromos renszerrel?
Nem lenne áramszedő,nem kellene felső vezeték,sem oszlopok hozzá,stb.,illetve mindezeket ugye nem kellene karban tartani.Borzalmas sok helyen az a sok drót,például az Orczy téren,vagy a troligarázs előtt a Hungária körúton a kereszteződésben.És mennyi meghibásodási lehetőség van ezen a sok vezetéken a városban,és hülyén néz ki.
???
:)
Nem új keletű a dolog, mivel a Siemens Combinoból is van hibrid: [link] (elektromos - dízel).
Magyar vonatkozásban, a trolibuszoknál csináltak ilyent - a Ganz Solarisban van dízel aggregátor.
Felsővezeték nélküli megoldás is létezik: régen Bp.-en is volt ilyen (a Nagykörúti villamosoknál), de átálltak a felsővezetékes megoldásra. Most, már biztonságosabb a megoldás: a 3. sín, csak akkor kerül feszültség alá, ha felette ott van a villamos. Mondjuk, ilyen megoldás, a M2 - GHÉV összeköttetésnél is szóba jöhetne, legalább nem kell dupla (alsó és felső) áramszedőjű szerelvényeket beszerezni (vagy a mostanin módosítani).
Érdekes reakciókat váltott ki a kérdés.
1. A villamos azért villamos, mert elektromos árammal működik. - NEM IGAZ
Hálózati szempontból ugyanúgy villamosnak tekinthető egy olyan kötöttpályás, közepes kapacitású eszköz is, ami helyi közlekedèsre jellemző útvonalvezetéssel és megállókiosztással bír. A meghajtás módja másodlagos, így külföldön ha ritkán is, de előfordul a dízel-elektromos megoldás villamosokon is.
2. Sokak szerint a fő èrv a villamos hajtás mellett a légszennyezés csökkentése. - NEM IGAZ. A fő érv a gazdaságosság. Egyszerűen a villanymotor hatásfoka és rugalmassága sokkal jobb, mint a robbanómotoré.
A kérdés nem hülyeség, van hibrid dízel meghajtással is bíró villamos, pl. a fent említett nordhauseni. Viszont azt is számold bele hogy a felsővezeték karbantartás
helyett a dízelmotort kéne fenntartani, ami sokkal gazdaságtalanabb lenne, ráadásul a villamos gyorsulása, élettartama is elmaradna a várttól.
"A városban az elektromos hajtás a jó, csak a vezetéket kellene levinni a földre mint Los Angelesben"
A San Francisco-i "villamos" valójában nem villamos, hanem egy kábel rendszeren keresztül mozgatják, a neve is az hogy "Cable car", működését tekintve a Budavári siklóhoz hasonló.
Nekem az az ötlet tetszik, hogy a busz/villamos a megállóban is töltődik, és így folyamatosan tartható az energia.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!