Szerintetek melyik okoz nagyobb kárt a BKV-nek: a bliccelők vagy a vezetők lopása?
A vezetők végkielégítéseiből már rendbe lehetett volna hozni a géppark egy részét.
A bliccelés meg szerintem nem olyan nagy mértékű.
Mindkettő kárt okoz a cégnek, de előbb a saját házuk táján kellene sepregetniük: a vezetők lopását megállítani, rájuk komoly büntetést kiszabni visszamenőleges hatállyal, aztán ha minden rendben van a cégen belül, akkor foglalkozzanak a bliccelőkkel komolyabban!
Sok embert felháborít, hogy a drága bérlet árának egy része valami felsővezető zsebében landol, ahelyett, hogy vissza lenne forgatva a szolgáltatásba. Arról ne is beszéljünk, hogy sehol se nyereséges a tömegközlekedés, így megy bele az adófizetők pénze is, akkor is, ha ők nem utaznak semmilyen tömegközlekedési eszközzel.
Nem definiálta a kérdező, mit értünk a "vezetők lopása" alatt. Sikkasztást, amikor egy igazgató simán hazautalja a jegyàrbevétel egy részét? Hűtlen kezelést, amikor egy másik vállalat vagy magánszemély érdekeiben eljárva okoz indokolatlan kiadást? Netán ide értendő az is, ha valaki az átlagember számára pofátlanul magas, ám a menedzservilágban amúgy átlagos fizetést visz haza? És minek számít vajon az, ha valaki a saját, inkompetens pártkatonáit, barátait ülteti fontos pozíciókba?
Ugyanis az én véleményem az, hogy manapság konkrét lopás ha történik is, azt még sokáig nem fogjuk megtudni, így ezt megítélni nem tudjuk.
Az viszont nagyon is látványos, hogy:
1. Túl sok a magas fizetésű vezető, hiszen ma a BKK és a BKV is kiterjedt felsővezetéssel rendelkezik, bizonyos pozíciók szints duplán léteznek.
2. Túl sok ezek között a szakmához nem értő ember, akik politikai okokból vagy baráti, családi alapon és nem hozzàértésük miatt jutottak pozícióhoz. Miattuk bizony sok ponton nincs meg az elvárható szintű szervezeti hatékonyság.
3. Mindemellett a legnagyobb kàrt az egész rendszerbe folyamatosan belenyúló politikusok okozzàk, akik miatt sokszor a drágább baráti céget kell kihozni tendergyőztesnek és akik miatt akadozik az egész rendszer finanszírozása.
4. És ott van a projekteket előkészítő és menedzselő apparátus, akik szerintem irtó lassan dolgoznak és emiatt elestünk az uniós támogatások egy részétől (ld. őrmezői P+R).
Azonban ez nem mentség a bliccelők számàra. Bizony az általuk okozott kárból is évente több új buszt lehetne venni vagy infrastruktúrát felújítani. Ezért ugyanolyan kàros jelenség, mint a felsővezetők esetleges sikkasztásai vagy hozzá nem értésük - még akkor is, ha más a nagyságrend esetleg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!