A 3-as metró miért húz ki lassabban a Nagyvárad tér- Klinikák közt?
Ott bizony nagy a pálya esése, így kis gyorsítással érhető el a menetidő és energiafelhasználás szempontjából optimális menetgörbe. Persze lehetne erősebb kigyorsítást is alkalmazni, csak tök felesleges, ha utána a lejtmenetben begyorsuló vonatot folyamatosan fékezni kell.
A lejtés azért van a pályában, mert a belvárosban mélyvezetésű a vonal, míg az Üllői úton nagyjából a Ludovikától kéregvezetésben megy a vonal - azaz gyakorlatilag egy nagy, lefedett gödörben.
Plusz tegyük hozzá, hogy egy időben végállomás volt, és tele van (igen régi) váltóval a Nagyvárad tér "környéke". Váltón is lassabban lehet / szabad / kell haladni.
Hasonlót megfigyelhetsz a legtöbb váltós állomáson (Deák, Lehel pl.).
Lejtős pályaszakasz, 37Km/h-ig lehet gyorsulni, onnantól csak gurul lefele, fel is gyorsul kb 60-65-ig.
Egyébként ez egy 1Km-es szakasz ami azért nem olyan rövid.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!