Mit gondoltok, Csepelre nem lenne jó egy tram-train
villamosrendszer, ami összekötné Csepel HÉV állomást
Szigetszentmiklós HÉV állomással?
Figyelt kérdés
Csepel HÉV állomásról indulna a villamos a HÉV sínein osztozva az állomás területén, majd kifordulna a Rákóczi út közepére, kerítéssel szegregált villamosvonalként. A Lámpás utcánál lefordulna a Csepeli útra, itt úttest mellett haladó külön vasúti pályán haladna 100 km/h sebességgel.
Szigetszentmiklósra érve visszatérne az úttestre, a Petőfi Sándor és Árpát utcán keresztül elérné a HÉV állomást, ahol rácsatlakozna a HÉV-sínekre és az állomáson állna meg, akárcsak a HÉV.
Nyilván értékelni kellene alapos utasforgalmi számításokkal azt, hogy megéri-e a meglévő, dunaharaszti irány helyett egy tök új nyomvonalat kiépíteni. Nekem gyanús, hogy nem, hiszen újabb jelentős népességű lakóterület nem kapcsolható be a gyorsvasúti hálózatba így. A déli szigetrész és Észak-Csepel közti utazások gyorsulnának érdemben, míg a Dél-Csepel és Budapest belvárosa továbbá Észak-Buda felé utazó nagyobb tömegeknek pedig alig jelentene gyorsabb utat. (Nyilván az M5 metró projekttel együtt érdemes ezen gondolkozni. Nyilván a H6 mai tempója mellett lenne csak létjogosultsága az ötletnek, de az nem marad így a tervek szerint.)
2015. febr. 28. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Sok értelme nem lenne, +10km vonal egy már meglévővel párhuzamosan, a semmi közepén menne ráadásul.
2015. febr. 28. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Helyben kellene minden embernek munkalehetőség,a gyerekeknek meg tanulási lehetőség,igy okafogyottá válna a tömeg közlekedés.
2015. febr. 28. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
3-aska, és ez mennyiben válasz a feltett kérdésre? Hmm?
Nyilván, ha Szigetszentmiklóson és Csepelen minden sarokra irodaházat és óvodát építünk vagx távmunkában foglalkoztatunk minden ott élőt, akkor felesleges ez a javasolt vonal. De fényévekre vagyunk mi még ettől.
2015. márc. 1. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Előző! Azért az emberek többsége nem irodában "dolgozik"!
2015. márc. 1. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
A jó hír az az, hogy másnak is eszébe jutott már a csepeli hév hosszabbításával bekötni a ráckeveit. Itt megtalálod az É-D gyorsvasút megvalósíthatósági tanulmányát:
Egyáltalán nem hülyeség az ötlet, csak igazából úgy lenne értelme szerintem, hogy a csepeli HÉV-et hosszabbítanák meg addig. Voltak is ilyen tervezetek. Na persze a járműveket le kellene cserélni, és nem 500 méterenként kiosztani egy megállót. Egyébként is: nem mindig csak a meglévő igényeket kell figyelembe venni, a közlekedési infrastruktúra köré is előszeretettel épülnek városrészek, költöznek oda emberek, vállalkozások, irodaházak stb. Hasznos lenne egy egész Csepel-szigeten végig közlekedő, jó kötöttpályás közlekedési eszköz, gyorsvasút.
2016. júl. 15. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Naná, hogy puszta van ott, ahol nincs megfelelő színvonalú közlekedés. Egy gyorsvasút, ami autóval versenyképes vagy kevesebb idő alatt beér a belvárosba, sokat lendíthet egy területen.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!