Elméletileg/hipotetikusan, ha Hitler irányítaná ezt az egész Budapest-Esztergom vasútvonal felújítást, akkor már elkészült volna rég? (többi lent röviden)
Hitler, a rossz egészségi állapota miatt minden tevékenységét felgyorsította, és ezért utasítás adott ki, hogy egy éven belül építsék fel az Új Birodalmi Kancellária épületét.
!! Az épület határidő előtt két nappal elkészült !!
így akkor az lehet, hogy ha Hitler vezényelné ezt a vasútfelújítási projektet, akkor már régen elkészült volna?
vagy akár még az első (eredeti) határidő előtt 2 nappal? :)
Valójában nem csak Hitler tudná felgyorsítani, hanem egy rendes finanszírozási forma, egy rendes államrend is.
Ha például nem sikkasztanák el az adónk felét, hanem visszaforgatnák a közlekedés fejlesztésébe, talán megérné nem bliccelni, hanem jegyeket vásárolni. Ha mindenki rendesen venne jegyet minden járaton, akkor lenne még több visszaforgatható tőke, amit felhasználhatnak a felújításra.
Amennyiben pedig a szerződést nem óradíjas munkában határozzák meg, hanem az egész projektre egy FIX pénzösszeget különítenek el (ami hatásvizsgálatok alapján valóban elegendő a projekt befejezésére és számol bizonyos vis major esetekkel is), amin felül NEM adnak kiegészítést; továbbá a szerződés be nem teljesítése esetén a kivitelező felelősségre vonható (mert nem kormányközeli cég); akkor a munkásoknak sietniük kéne, mert ha elfogy a pénz, nem kapnak több fizetést, de a munkát akkor is be kell fejezniük. Ebben az esetben profik vállalkoznának csak, nagy tapasztalattal, előre elkészített ütemtervvel, szoros munkaórákkal. És voila: a felújítás elkészülne.
Amerikában egy gigantikus kanyonhíd elkészítéséről szólt egy dokumentumfilm, hasonló feltételek mellett. Magyarországon húsz éve épülne az az útvonal, amit ők pár hónap alatt összeraktak, és azóta az eredményeiket mérnököknek tanítják, mint kiemelkedő tervezést.
Autoriter rendszerekben a kormányzat, illetve a diktátor által támogatott beruházások természetesen sokkal gyorsabban valósulnak meg, mint a jogállami keretek között. Ennek az az egyszerű oka van, hogy aaz autoriter rendszerekben minden a központi akaratnak van alávetve és ily módon az erőforrások allokàciója egy-egy kiemelt projekt esetén gyorsabb. Azonban ezek az erőforrások a társadalom és gazdaság más pontjairól elvonásra kerülnek, ami szuboptimális erőforrás-allokációhoz vezethet. (Pl. ugyan a vasút gyorsan elkészül, de más vonalak pályafenntartási munkálatai elmaradnak, hiszen mindenki Hitler kedvenc vonalát rakja rendbe épp.)
Ezen kívül nyilván sérülne a magántulajdonhoz fűződő joga is az ingatlantulajdonosoknak - hiszen autoriter rendszerekben a kisajátítás nem feltétlenül jár együtt kártalanítással.
Elméletileg a következő lenne:
Behívja azt, akinek kiadta a parancsot:
- Ki miatt nincs kész?
- XY miatt.
puff, fejlövés
behívatja XY-t...
- Ki miatt nincs kész?
- AB miatt
puff, fejlövés
Ez egyszer elég lenne, hidd el, más munkamorál lenne, és nem akarnák szétlopni a büdzsét :)
nem vok pázmányos ;)
Pestre járok ;)
szivás :XD
Azért tegyük szerintem félre ezt a Hitler dolgot...
DE
Most már nagyon-nagyon ideje, hogy kipattanjon valami forradalom az Esztergom/Veresegyház/Lajosmizse vonalak mentén és elsöpörjön mindenkit, akinek a MÁV-hoz felsőbb szinten az elmúlt 3-4 évtizedben bármiféle köze volt. Mert azt a leírhatatlan féregséget, amit errefelé leművelnek ...
20km/h haldási sebesség, 7x20perc ellenvonatbervárás, ha csak 10 percet késik, az az egy óra 10 perccel ezelőtti volt... 30 km-ről Pestre megfordulni 5 óra utazásba kerül! Ebbe az ember belerokkan. Nem baj, megszoktuk. De hogy erre akkor az legyen az ötlet, a válasz, hogy elveszünk még napi 7ezer ülő és 7ezer állóhelyet a rövidebb vonatokkal? Mert azt kell! Mert arra kaptak a kenőpénzt ezek az állatok! Egy kínszenvedés az utazás. Hova a fxszba menjen az az újabb 7ezer ember, aki alól kihúzták már a vonatot is, dögöljön meg? Hányan költözzenek még el, aki ezt már nem bírja tovább, hányan meneküljenek még el ebből a rettenetből? Hány falut akarnak még megnyomorítani, elnépteleníteni? A fele ház már most is üresen áll. És ezek itt ráérősen szxrakodnak.
Még van képük verni a nyálukat. Díszburkolatos autóparkolókat meg lifteket építgetnek ezerszám, vasútépítés címén, meg pancsolják el a pénzt mindenre, amíg nyoma sincs semmi féle második vágánynak? Azzal kéne kapkudniuk, és addig nem mással szórakozni.
Le kellett volna a helybelieknek ettől a szemét MÁV-tól ezeket a vonalakat még anno foglalnia, mert ha az utasok önerőből kétkezükkel tettek volna érte, az több lenne, mint amit az állam 100 év alatt összesen ráfordított. Kiszámolom, hány méter szakasz jutna rám, kimegyek talicskával, összehordom a töltésföldet. Hát az elmúlt húsz évben már csak összeraktuk volna, nem? Az isten bxsszx meg! Igen, tönkrementek már itt emberek, családok, minden emiatt, ezek meg itt ünnepeltetik magukat...
Meg kellett volna a falvaknak már évtizedekkel ezelőtt építeni a saját másodvágány-szakaszukat, saját jól felfogott érdekükből, nem az államra, meg az EU-ra várni. Meg a pénzt lesni. Mindig is ez volt a véleményem, csak közben már a fél életem elment. Nahát ezeket aztán az egészből csak az érdekli, hogy fognak majd átadási ünnepélyt ülni, meg ott fényképezkedni, az meg ráér majd választások előtt is, azt most nem érdemes elkapkodni. Aztán majd ha vasúti sín helyett sormintát raknak le a végén, őket az sem érdekli...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!