A vasútépítés miért ilyen lassú Európában?
A Kínában 15 év alatt több, mint 10.000 km nagysebességű vasutat építettek
Pedig ugyanolyan technológiával csinálják, mint az európaiak.
És a minőség sem rossz, nincs több baleset rajta, mint nálunk.Nem omlik le 2 év után az egész,
A különbség, hogy a kínaiak tervszerűen csinálják, a felhasznált építőelemeket szabványosították. Így a minőség is egyenletesebb és a költségek is alacsonyabbak lettek.
Kínában a drágább magas töltések helyett ahol lehet, inkább völgyhidakat építenek előregyártott betonelemekből. A szabványosítás és a moduláris felépítés hívei.
Európában miért tökölnek annyit a vasútépítéseknél?
A németeknél,franciáknál meg itthon is, évekig tart, mire átépítenek/felújítanak meg meglévő sima tehát nem nagysebességű vonalat.
Ausztriában is, most épülő új vasútvonal befejezését 2025-re ígérik.
Mi ez a lassúság?
A kínaiak 3x befejeznék volna ennyi idő alatt.
Azért van egy kis különbség a kínai és osztrák (német, francia) gazdaság között. Meg az európaiaknak nem sietős, Kína évtizedes lemaradásban van vasúthálózat szempontjából, most próbálják behozni.
És egy vasútról nem 2 év alatt fog kiderülni hogy mennyire tartós, hanem évtizedek alatt. Majd ha 10 év múlva is jó minőségűek lesznek a kínai vasutak, akkor szólj.
Kína nem Európa és ez, fordítva is igaz:
vegyül példának Magyarországot - 150 éve kiépítették a vasúti pályákat. Kína ekkor hol volt?
0-ból építeni könnyebb, mint egy, pályát felújítani. A kíniak is megfogják majd ezt élni. A másik, a társadalmi berendezkedés: Kínában mi is van és Európában? Teljesen más, így nem csoda, hogy melyik, hogyan építkezik.
Lehet hogy Kína most épít gőzerővel, de azért az egy más világ mint Európa. Kezdjük ott hogy ha ők valahova vasutat akarnak, akkor az ott is lesz, ha 1000 embert kell kitenni a lakhelyéről akkor kiteszik. Plusz új vonalakat gyorsabb építeni, míg egy működőn elég jól le kell szervezni hogy mellette azért ne álljon 2 évig a közlekedés sem.
A francia vasútra egy szó nem lehet, ők mindig is a világszínvonalat képviselték ebben, németeknél meg tudtommal elég nagy veszteséget termel a vasút, nálunk meg ugye 3x szétlopják mire valami megépül.
Kína most van egy olyan marha nagy gazdasági növekedésben, amiben az usa volt 50 évvel ezelőtt, mindenbe pumpálják a pénzt ezerrel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!