A csuklós busznak melyik kereke a hajtott kerék?
Annak pl. a legutolsó (C tengely). A legtöbb korszerű busznak így van.
A régi Ikarusoknak a csukló előtti B-tengely a hajtott, de az Ikarus is csinált kísérleti darabokat már a 80-as években a tolócsuklós változatból.
"Vontató"
:D
Nem traktorokról csevegünk mucsán vazze!
A csuklósokat két csoportba osztjuk hajtott kerékpár szempontjából vonó és tolócsuklós.
A vonócsuklós motorja a jármű első felében, általában az A és B tengely között van, és erre klasszikus példa az Ikarus 280.
A tolócsuklós motorja a busz legvégében van, és a harmadik, tehát a C tengelyt hajtja. Erre példa pont a Volvo 7700A.
Vannak olyan speciális járművek, főleg troliknál, ahol a B és a C tengely is hajtott, pl. Skoda 15Tr tudtommal ilyen (ezekkel Szegeden találkozhatsz, ott van belőlük 26)
Az utóbbi időben a tolócsuklós buszok terjednek gomba módra, aminek egy elég triviális oka van, mégpedig az alacsonypadlós kialakítás elterjedése, ami miatt a belső égésű motort, már nem lehet eldugni az utastér alá. Vannak egzotikus próbálkozások alacsonypadlós vonócsuklósokra is, pl. mielőtt az Alfabusz csődbe ment volna, épp egy városi alacsonypadlós vonócsuklóson dolgoztak, itt a trükk annyi, hogy a motort oldalra helyezik, így a busz végében tudnak nagyobb állóhelyeket kialakítani, míg a busz közepéből elvesznek némi helyet. De ez a megoldás kevésbé népszerű, mint a C tengely hajtotta tolócsuklós kialakítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!