A teliablakos tömegközlekedési eszközökön van folyamatos gépi szellőztetés?
Sok képen látok teliablakos külföldi "BKV" buszokat, villamosokat illetve a mi CAF-jaink is ilyenek lesznek.
A BKV jelenlegi járművein nyithatóak az ablakok. Amikor már rég nem kell klíma, de még közel sincs hideg, akkor nagyon kellemetlen fülledt, elhasznált levegőjű tud lenni a jármű. Ezt nagyon nem bírom, de még sokan mások se.
És ha kinyitják az ablakot, jól szokott jönni az a kis friss levegő. Legjobb a Tatra, KCSV 7 és Citaro C2, ezeken vannak nagy felületű illetve alacsonyan nyitható ablakok. (Jó, nem meleg időben inkább az alacsony a kulcsszó....)
Szerintem a kb. 20-25, vagy inkább 17-18-25 fokos átmeneti, "semleges" hőmérsékletet át kell hidalni valahogy.
Pl. a Metropolis-okon szerintem jó a szellőzés, de egyébként biztos egy csomó plusz energia és a szűrőket is cserélni kell, különben annyit is ér az egész....
Buszokon majdnem soha nem tapasztaltam.
A Combino-n igen, ott a hatásfoka rossz, de legalább a szándék megvan :D
Elvileg van, gyakorlatilag semmi levegő nincs ezeken az új járműveken.
A Tatrakon viszont nagyon szeretem a jó nagy és nyitható ablakokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!