Várható bármilyen nemü fejlesztés az ország keleti felének vasúti közlekedésében?
Most igen. Bp. - Debrecen között, az egész vasúti vonal fel lesz újítva. A MÁV weboldalán meg lehet nézni, hogy éppen hol halaldnak.
Egészen, Debrecenig fognak kijárni a Railjetek.
A többit passzolom.
Ahoj!
Igen!
A 100-as vonal Szolnok - Debrecen közötti szakasza részletekben, de megújul 160 km/h-s sebességre, a 120-as vonalon Szajol-Lőkösháza között folyamatosan átépítik a vasútvonalat, kétvágányúsítják, épp most Békéscsabát építik át és haladnak majd tovább.
A Szerencs - Sátoraljaújhely vonalat is folyamatosan felújítják és ha lesz pénz rá, akkor szóba került a villamosítása is Kisújhelyig (Slovenské Nové Mesto).
Fehérgyarmatról azért vették el a Desirokat, mert irreális, politikai fogás volt csak, hogy ott járnak, mivel a karbantartóbázis Budapesten van hozzá. Új mozdonyok és kocsik nem fognak érkezni, csak a legrosszabb állapotú kocsikat fogják kidobni Miskolcról, mivel Budapestről a Hernyók (BDVmot) érkeznek le a barcikai, nyíregyházi, tiszaújvárosi, füzesabonyi, hidasnémeti vonatokra, így a régi kocsikat és mozdonyokat folyamatosan tudják selejtezni.
Budapesten a FLIRT motorkocsik forgalomba állásával felszabadulnak kocsik, illetve a BVDmot-ok betétkocsijait is kiveszik és vonatba sorozzák, így lassan, de a kocsipark is megújul. A keleti oldalon pedig a Fecskék is folyamatosan sorban állnak, így a régi Bhv kocsik összes felújított darabja is a keleti országrészt gazdagítják.
EC fog közlekedni Debrecenből, viszont a Tisza Expressz decembertől nem közlekedik. Felújítás van betervezve Nyíregyháza - Szerencs között is, vágányzárakkal együtt, mert nagyon leromlott a pálya állapota.
Nagyjából ennyi, de az biztos, hogy sokkal több felújításra lenne szükség a jelenlegi állapotokat ismerve. Csak beszélnek a mizsei vonal felújításáról, villamosításáról és egyebekről, de ez régóta csak terv és semmi kézzelfogható nincs ezzel kapcsolatban.
3-as: az még nem biztos, hogy a hosszabb távon, nem lesz Debrecenben Railjet (vagyis, ez is cél volt, kérdés, hogy mi kell, még hozzá. Ha Debrecenen lesz a végállomása, akkor külön váróterem kell hozzá).
4-es elég szépen leírta a fejlesztéseket. A mizsei vonal, az jó kérdés, hogy mi lesz, mert rengeteg terv van: Bp.-ről beintegrálni a 3-as metróba, vagy a 71-es vonalon (Veresegyház - Vác) közlekedő vonat menjen ki oda. Kecskemétnél is lehetne, hogy a városon belül villamos, a városon kívül, elővárosi vonat. Mondjuk hasonló megoldás, Szegeden is felmerült (a Tiszántúli részén).
A Tisza milyen értelemben szűnik meg? Nem fog járni Moszkvába?
Érdekes dolognak tartom, hogy keletre mindig Bp. környékéről kidobált gépek érkeznek. Eljön majd az idő, amikor a Bz-ket is valamire cserélni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!