Van még olyan város a világon, amelynek olyan színes a tömegközlekedése, mint Budapesté?
Anglia nem kifejezetten város, de azért köszönjük :)
Ennyi különböző ágazat ritkán fordul elő, de mondjuk Pozsony jó példa. Megjegyzem Budapestnek ez bizonyos esetekben inkább hátrány, mint előny: pl. a metró, HÉV és vasúthálózatot már rég integráltan kellene működtetni és nem három egymástól elszigetelt üzemként.
Ahogy mondod a HÉV az mostohagyerek ,semmivel sem kompatibilis épp ezért csak a púp a város hátán.
A Csepeli HÉV pl. inkább villamos minden paraméterében akként is kéne működtetni, összekötve a 2-es vonallal. A Ráckevei inkább elővárosi nagyvasút, azt adják oda a MÁV-nak és üzemeltessék ők pl. Flirtekkel, persze a felsővezetéket kiépíteni 25 KV-ra de ideiglenesen akár dízellel is, avagy több áramnemű motorvonatot rakni rá. A Gödöllőit meg össze kéne kötni a metróval és Cinkotáig felszínen haladó metró (szintbeni átjárókat megszüntetve persze), onnan kifelé elővárosi nagyvasút. Szentendrei dettó, 2-es vasúttal össze van most is kötve, betétjáratokkal Esztergomba és pl. Piliscsabára Szentendrétől ill. Budapestről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!