Elméleti kérdés! Ha egy utasszállító repülőgépen valamilyen ok miatt a pilóták nem látlának ki, a gépről készített videofelvétel segítségével, amit bent monitoron élőben látnak, le tudnák tenni a gépet?
Fel nem foghatom, hogyan gondolja az egyik válaszoló és a kérdező ezt a mozizós dolgot. Ilyen nem lehetséges, nincs.
Ha nem lehet biztonságosan leszállni a vizuális látás és/vagy műszerek segítségével, akkor máshova megy el a gép.
Nagyon eltérő felszereltségű repterek vannak.
Van, ahol van műszeres bevezetés, máshol meg radar sincs. Szükség van a kilátásra is, vakon nem lehet leszállni, bármilyen okos és pontos gépek legyenek.
De nem kvázi szimulátorral, hanem tényleges szabad látással.
A pilóták nem egyszerűen csak utasgépre kapnak kiképzést, hanem adott típusra, s csak azt repülhetik.
Olyan, mintha autónál külön kellene vizsgázni Volvo S80-ból, de csak azt vezetheted. V40-re külön tanfolyam kellene.
Szimulátorban sok pilóta nem csak a gépet ismerheti meg, hanem a reptereket is. Persze nem az összeset, csak ami szóba jöhet a cégnél.
Így első alkalommal is már "ismerős" a terep.
De ez mégis egészen más, mint a monitorkép.
Ezen felül: Ha lenne egy olyan gyors szerver, kommunikációs csatorna, amely fel tudna küldeni valós időben olyan képet, ami mindent híven szimulál (többi gépet, madarakat, földön mozgó járműveket, fényeket stb., ami segítene a leszállásban, akkor erre nem is lenne szükség, hiszen ez esetben az automatika tudná lehozni a gépet, s nem is kellene semmi látás.
...élő videoképet feladhatnak(ugyi elméletileg) de még szükséges lehet a repülőgépen esetlegesen(elméletileg...)külső kamerakép használata is.
Mindazonáltal mindegy mert csak a műszerek adataiból a pilóták vagy a robotpilóta leteszi a gépet.
Előző hozzászóló...
LINK pl.: [link]
itt nem sok minden észlelhető vizuálisan...
Szia Kérdező!
Mit szólnál(persze elméletileg:)) egy hasonló eszközhöz LINK: [link]
...(elméletileg) szerinted?
...apropó...
Az oktatást nem a videós elméletre írtam hanem a műszeres leszállásra...:(
Alapvetően nem tudom miért van Freedline ennyire lepontozva.
Maga a kamerázok és a pilóta nézi dolog hülyeség, viszont tényleg létezik "csak műszeres" repülés, szakmai lapokban lehet olvasni beszámolókat is, megoldható a leszállás teljes sötétségben is, kivilágítatlan pályára is, persze megfelelő rávezetéssel.
Könyv is van a műszerrepülésről:
Persze, az más dolog, hogy kényszer helyzet van, vagy egy vadászpilóta repül így, meg megint más ha van mögötted 200 utas, ebben az esetben természetes hogy a biztonságos megoldás a cél.
Szerintem magad megválaszoltad, hogy miért lett lepontozva. A kérdés az utasgépekre vonatkozik. A látást mozizással helyettesíteni nem lehet.
Léteznek utasszállító gépek robotpilóta nélkül, s léteznek repterek egy száll rádióval. Nem csak csúcstechnikával szerelt gépek vannak, hasonló földi berendezésekkel.
Előbbiek nem is képesek repülni másképpen, csak látva. Utóbbiak pilótái meg minden műszerezettség ellenére nem szokták vállalni a vakon leszállást. Ha nincs vészhelyzet, akkor kitérőbe mennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!