Ki örül annak, hogy újítják a Nyíregyháza - Vásárosnamény vasútvonalat?
A jelenlegi nyomvonallal ugyanolyan gáz lesz, mint eddig volt. Az állomások távol esnek a települések valódi központjától, sok gyaloglás árán érhetők el, a vonat pedig Nyíregyházán is a Vasútállomáson áll meg, a belvárostól távol, tehát aki munkába-/ iskolába járáshoz venné igénybe, vehet egy helyi bérletet még bónuszba.
Mindenki a buszt fogja választani, és teljesen meg tudom érteni.
Nem is tudtam...tehát most már akár a 45 km/h óra sebességet is elérheti majd az interpici? wow
2# ez a jelenség a vasút melletti települések esetében egyáltalán nem szokatlan, nem csak Szabolcsban, de az egész országban. Nyíregy pályaudvara pedig sok más megyeszékhellyel ellentétben viszonylag közel esik a belvároshoz.
Különben meg a buszok megállóitól adott esetben ugyanolyan sokat kellhet menni az iskoláig/munkahelyig, tehát a busszal járok egy részének is javasolt a helyi bérlet.
Előző:
Szinte az összes távolsági busz végigmegy a Vay Ádám körúton vagy a Bocskai út - Zrínyi Ilona út - Széchenyi út vonalon. Ez egészen jól lefedi a városközpontot, ahol a legtöbb munkahely és iskola található.
Nem mondom, hogy a vasútállomás nagyon messze van a centrumtól, de a környéke főleg lakótelep, busszal is kb 5-10 perc beérni a konkrét belvárosba. És mivel a naményi vonal délről kerüli meg a várost, nem is lehet olyan leszállóhelyet kialakítani, ami jobb helyzetben lenne.
Szerintem a Luther ház még mindig közelebb van a belvároshoz.
Félreértés ne essék, nem a vasút ellen kampányolok, sőt, minél kevesebb busz a belvárosban, én annál jobban örülök. De sajnos látszik, hogy valódi alternatíva sosem lesz a vonat. A minden állomáson szállnak le - szállnak fel dologgal nem tudok nagyon vitatkozni, de Oros és Nyháza között lakok, az egyik déli mellékutcában, amin pont átmegy a vasútvonal, és nem gyakori, hogy látom, 2 vagonban 3 ember ül.
Az igazi az lenne, ha ki tudna épülni egy olyan hálózat, melyben a kisebb településeken helyi járatos buszokkal / midibuszokkal hordják rá a vasútra az utazókat, Nyíregyházán pedig szintén megszervezik az utazóközönség "szétterítését", mindezt úgy, hogy egy munkába siető embernek ne kelljen Nyházán megvenni havi 5-6000 Ft-ért a bérletet, hogy bejusson a munkahelyére.
Ha valami ilyesmi rendszert létrehoznának, az szerintem szinte teljesen képes lenne kiváltani a buszközlekedést a vasút vonalán, és annak környezetében (pl. Nyírkércs, Nyírjákó, Rohod, ahol nincs vasútállomás, de kb. 5 kilométeren belül ott van Bakatlórántháza vagy Vaja, így a rendszer gazdaságos lehetne).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!