Mért nincs éjszakai műszak a busz és vonat közlekedésben mért nincsenek éjszakai járatok?
Én ezt máshogyan látom. Szerintem egy igazán vonzó tömegközlekedési hálózatnak fontos tulajdonsága az, hogy mindig elérhető. Városi-elővárosi forgalomban minimum hétvégi éjszakákon indokolt lenne járatokat üzemeltetni éjszaka is. Ez a helyi gazdaságnak is jót tenne azokon a vidékeken, ahol volna vásárlóerő, csak mégsem mennek el szórakozni az emberek távolabbra, hiszen nem tudnának hazatérni. Ráadásul közlekedésbiztonsági szempontból sem elhanyagolható tény, hogy ahol van rendszeres éjszakai járat, ott kevesebben vállalják be az ittasan vezetést is. Finanszírozási szempontból pedig működhetne úgy a rendszer, hogy az éjszakai szórakozóhelyek kötelező hozzájárulást fizetnének e járatok üzemeltetéséhez.
Távolsági közlekedésben a fő vasútvonalakon és buszjáratokon ma is rövid a járatmentes időszak (vasúton 3-5 óra, busznál kicsivel több), ami szerintem vállalható. De pl. Budapest-Balaton közt van éjszakai vonat is nyáron. Más országokban az a jellemző, hogy ahol nagyok a távolságok, ott vannak éjszakai vonatok is, míg a magyarországnyi méretű országokban csak a nemzetközi vonatok járnak éjszaka.
Régebben járt postavonat éjszaka.
Csak érdekességként, Ukrajnában éjszaka is járnak vonatok a nagy távolságok miatt.
# 4/4
a semminél mégis töb volt.
Azért a főbb vonalakon jó a közlekedés, két példa:
Szobra az "utolsó" személy: 0:48-kor, az első 4:41-kor indul.
Szolnokra az "utolsó" személy: 0:43-kor, az első 3:03-kor indul.
A két időpont között ne akarjál már vonattal utazni...
szerintem is jó lenne, de nem indokolt. esetleg abban az esetben térülne meg, ha ezek az extrajáratok mentesülnének mindenféle kedvezmény alól. egy ilyen 20-30 km-es helyközi partyjáratnál valószínűleg az utasok nagyobb része bérlettel utazna, így konkrétan tényleg lenne 10 ember, aki kifizetné azt ad 5-600 Ft-os teljesárú jegyet, az el is menne a gázolajra, amit ez idő alatt elfogyaszt.
én is rengeteget utazok az országban, és sajnos szinte minden esetben várhatok reggelig 200 km-re otthontól. én azt mondom, hogy kifizetném a teljes árú jegyet is, ha menne egy busz 2-3 körül, de sokaknak biztos nem érne ennyit. vasút meg mégköltségesebb, hiszen ott az irányító személyzetnek is dolgoznia kellene éjszaka, a kallereknek is, és ez mind-mind prémiumfizetés, hiszen valamelyest több pénz jár éjszakai műszakban normális helyeken.
Annak ellenére, hogy valóban nincsenek személyszállító vonatok éjszaka, azt azért tisztáznám, hogy a vasutasok éjszaka is dolgoznak, egy-két mellékvonalon van csak szolgálatmegszakítás, egyébként folyamatos a szolgálat 12 órás műszakokban (nappal, és éjjel)
Egy vasutas
8-as, de azért írtam, mert ez plusz szolgáltatás lenne.
a legtöbb sofőrnek ígyis meg van a havi órája, meg kell lennie a szabadságnak, és ha most beindítanának plusz éjszakai járatokat, akkor az nyilván üzemeltetésben is plusz pénz, meg sofőröknél is, például új sofőrök felvételével. egy havibérlet meg azért jól le van utazva akkor, ha a használója napi szinten legalább 2x utazik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!