Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Autópálya felüljáróra lehet-e...

Autópálya felüljáróra lehet-e telepíteni buszmegállót? Mennyire életszerű ötlet ez?

Figyelt kérdés

Egy olyan külterületen lakom ahol semmilyen buszközlekedés nem érhető el. 3 éve épült egy autópálya ami megrövidítette a legközelebbi városba az utat mind a külterületről mind a legközelebbi faluból. Indítottak is onnan egy buszjáratot a városba, viszont minket ügyesen kihagytak belőle. Autópályán ugye nem állhat meg busz, arra meg nem hajlandó a busztársaság, hogy busz fordulót építsenek és mindig kijöjjön a busz majd vissza menjen. Ma viszont eszembe jutott egy ötlet, melyben nem kellene sok idő, sok üzemanyag, de legfőképpen buszforduló nem kellene, majdnem hagyományos módon lehetne buszmegálló. A lényege, mivel a kihajtók, behajtók mind a 2 oldalon egy vonalban vannak, lényegében csak ,,félig" kellene kijönni az autópályáról. Kifordul a felüljárón, majd hátra gurul kicsit, felveszi/leteszi az utasokat és visszafordul az autópályára. Majdnem egy sarok megfordulás. A társaság sajnos nem partner a dologban, de érdekelne, hogy elméletileg lehetséges e.


Itt van az ábra, ebből jobban érthető:


[link]



2014. jún. 7. 17:52
1 2
 11/15 Zsebvirág ***** válasza:
100%
Én ismerem a helyet és tényleg elég gáz oda kijutni! Összesen 3x megy egy nap busz és mindig is így volt. Szerintem azért nem kellene ennyire letolni a kérdezőt, meg lehet érteni, nem azt kérik, hogy Pestről külön menjen oda naponta 20x busz csak azt, hogy 1 meglévő járat ami a környéken megy át megtegyen pár száz métert ahhoz, hogy ott is fel illetve lelehessen szállni. Am. meg a területileg illetékes faluban naponta 10x megy üresen busz, képzeljétek csak el, egy falunak helyi járatos busza van! Akkor már egy eldugott részén igen csak elvárható, hogy egy busz + 100 métert megtegyen, hogy az emberek bejussanak orvoshoz, iskolába, munkahelyre meg stb. Mert kb. ennyi lenne az egész!
2014. júl. 9. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

De a veszteséges járatokat meg gond nélkül működtetik?Ez kinek jó?Felénk 25 km-en keresztül,egy járaton,5 utas az átlag,a 10 már rengeteg.Vannak régi elmebeteg megszokások Volánéknál,aminek 20 éve volt értelme,de ma semmi.

Hozzánk 1 városból 2 irányba el lehet jutni.

A 2.irányon sok az utas,kevés a busz.

1.úton 15 percenként busz(keresztül mennek a településen,megálnak,ez város)2-on 2 óránként kora délután.1.útról egyiket ha áthelyeznék 2.útra,jobban ki lenne használva,több települést érintene,és több km-el rövidebb lenne az útja,mivel ott megfordul.

Délután persze helyijárat is van,szinte üresen.(3 busz megy arra olyankor)Lennének ötletek,utasnak jobb lenne,Volánnak is jobban megérné.

2014. júl. 12. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Vagyis annyira üresen,hogy régen azt gondoltuk néhányan,á csak a sofőr hazaugrik kicsit pihenőbe...2-3 megálló...XD
2014. júl. 12. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Mivel a közösségi közlekedés közszolgáltatás, amire az adófizetők pénzének egy része mindenképp elmegy, így az nem érv, hogy nincs közvetlen haszon az egyes járatokon.

Akármilyen meglepő, Budapesten is kb. 10 olyan járat lehet, amiből a BKK profitot tudna kitermelni. Budapestnél nagyobb forgalmú város pedig Magyarországon nincs.

Ráadásul, ez nem a mi "szégyenünk". Más országokban sincs közvetlen haszon a közösségi közlekedésen. Azért tartják fent mégis, mert jóval hatékonyabban tud elszállítani embereket, mintha minden egyes ember külön kocsiba ülne, és ráterhelődne az amúgy is terhelt helyekre. Ezzel nem csak dugót (= lassabb közlekedést) okozva, hanem a környezetszennyezést is növelve, feleslegesen energiát felhasználva, baleset kockázatát növelve, és folytathatnánk a sort.

2014. júl. 12. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 Zsebvirág ***** válasza:

De nem arról van itt szó, hogy veszteséges a járat!

Én mint írtam ismerem a kérdéses helyet illetve a falut is ahova megy az a busz. Arról van szó, hogy Szeged város és Maroslele község között az M43-s autópálya előtt szinte nem volt semmilyen kapcsolat. Így közvetlen buszjárat sem volt a faluból a városba csak átszállással és egy hatalmas kerülővel. Amikor átadták az autópályát akkor indították ezt a kérdéses buszjáratot Szeged irányába. Csak, hogy van a falu és a város között egy külterületi rész ahol lakik vagy 40-50 család ahol vannak gyerekek, munkások akik járnának be a városba, ha lenne mivel. Csak mint írta a kérdező azon a részen sehol nem áll meg, mert autópályás szakasz. Azt szeretné elérni, hogy a náluk lévő kihajtón kimenjen és akkor ott vhogy meg legyen oldva a fel illetve leszállási lehetőség. Van ott közvetlen am. a pálya feljáró alatt egy kereszteződés, ott is meg tudna fordulni a busz. Még kiépített buszmegálló is van csak épp busz nem érinti. Annyi lenne az egész, hogy pár 100 méterrel többet megy a busz meg 5 perccel később érne a célállomáshoz. Ez a buszjárat létezik és ez abban az esetben is fog, ha ott sosem lesz buszmegálló. Végül is elhiszem, hogy a VOLÁN- nak kényelmesebb az a megoldás, hogy 80-nal átgurul ott, de ezzel rengeteg ember van el lehetetlenítve. És ha azt nézzük, hogy ha ez a buszjárat nincs akkor is a leleiek 2 irányból is haza tudnak menni míg a kérdéses környékre semmi sem visz.

2014. júl. 12. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!