Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Debrecenben a dkv buszai...

Debrecenben a dkv buszai miért így vannak beosztva? Ez Pesten is így van meg más nagyvárosban is?

Figyelt kérdés
A dkv-nál mondjuk egy délutáni műszakba megy egy sofőr aki kezd du 2- kor és este fél 12-ig dolgozik egy buszon,mondjuk legyen nagyállomás irányító helyű buszert ügye négy irányítójely van. Szóval ha mondjuk 48-as viszonylat számú busszal kezd kimegy pacra,visszajön és azon a napon nem úgy van,hogy egész nap a 48-as kanyarokat fogja csinálni,hanem visszajön a 48-al a nagyállomásra és 10 perc pihenő után 10-es kanyart csinál kimegy az It Service -ig,visszajönn utána fordul egy 44 kanyarra az Airportig és vissza,aztán lehet ismét egy 48-as kanyart csinál vagy garázsmenetként elmegy a Segner térre és egy 34-es kanyart csinál józsara és vissza. A múltkor szoba elegyedtem egy sofőrrel és mondta,hogy egy műszakban van kb.tíz kanyar ebből van mikor mind a tíz tíz különböző viszonylat. De ez Debrecenben mind a négy forgalmi irányító helynél így van. Miért van így a dkv nál (amúgy nem rossz legalább nem unalmas)? És Pesten is meg más nagyvárosban is így van ez?

2014. ápr. 9. 10:34
 1/4 anonim ***** válasza:
nem mindenhol, de van ahol így csinálják. bár mi kisváros vagyunk, de apum például nyugdíj mellett be lett rakva ide helyijáratra, és általánosan 1 vonalon megy egész hónapban, de van másik hónapban, hogy minden nap 5 vonalon megy felváltva.
2014. ápr. 9. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Forgalomszervezés, sofőrök- és gépjárművektől függ ez.

Szegeden is, Kecskeméten is váltogatják a vonalakat. Nem véletlenül, így szerintem sokkal gördülékenyebben megy az egész, a sofőröknek kevésbé unalmas, és a járművek is egyenletes terhelést kapnak.


Mert pl Kecskeméten az egyes vonal mentén van egy kórház, egy uszoda, kb 4 iskola, egy főiskolai kollégium, két bevásárlóközpont, egy bíróság és egy ügyészség, ráadásul keresztülmegy a városközponton , és az egyik végállomása a helyközi buszpályaudvar és a közvetlenül mellette lévő vasútállomás.


Szerinted mennyien vannak rajta hétköznap csúcsidőben? :D Főleg pénteken 2-5 között, amikor mindenki intézi a bevásárlást, főiskolások mennek haza a koleszból, stb. Ha mindig ugyanazok a járművek mennének erre, azok sokkal gyorsabban amortizálódnának, mintha egy jármű csak heti egyszer-kétszer kapja meg a "heringjáratokat".

2014. ápr. 9. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:

Budapesten általában sűrűbb a követési idő, ezért ott könnyen előfordulhat hogy egy sofőr egy vonalon vezet.

Vidéken ezt nem lehet megoldani minden esetben, hiszen gyakoribbak a félórás követési idők és egy kisebb cég nem engedheti meg magának hogy emiatt akár 20-25 percre kiessen egy autóbusz a forgalomból.


Szóval röviden: Így optimális.

2014. ápr. 9. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Budapsten inkább vonalcsoportok vannak, egy napon belül leginkább az adott vonalcsoporton belül szerelnek àt a jármüvek. Ehhez persze hozzájönnek még az éjszakai járatok illetve az operatív vagy tervezett villamos-, troli-, metró- vagy HÉV-pótlások.
2014. ápr. 9. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!