Debrecenben a dkv buszai miért így vannak beosztva? Ez Pesten is így van meg más nagyvárosban is?
Forgalomszervezés, sofőrök- és gépjárművektől függ ez.
Szegeden is, Kecskeméten is váltogatják a vonalakat. Nem véletlenül, így szerintem sokkal gördülékenyebben megy az egész, a sofőröknek kevésbé unalmas, és a járművek is egyenletes terhelést kapnak.
Mert pl Kecskeméten az egyes vonal mentén van egy kórház, egy uszoda, kb 4 iskola, egy főiskolai kollégium, két bevásárlóközpont, egy bíróság és egy ügyészség, ráadásul keresztülmegy a városközponton , és az egyik végállomása a helyközi buszpályaudvar és a közvetlenül mellette lévő vasútállomás.
Szerinted mennyien vannak rajta hétköznap csúcsidőben? :D Főleg pénteken 2-5 között, amikor mindenki intézi a bevásárlást, főiskolások mennek haza a koleszból, stb. Ha mindig ugyanazok a járművek mennének erre, azok sokkal gyorsabban amortizálódnának, mintha egy jármű csak heti egyszer-kétszer kapja meg a "heringjáratokat".
Budapesten általában sűrűbb a követési idő, ezért ott könnyen előfordulhat hogy egy sofőr egy vonalon vezet.
Vidéken ezt nem lehet megoldani minden esetben, hiszen gyakoribbak a félórás követési idők és egy kisebb cég nem engedheti meg magának hogy emiatt akár 20-25 percre kiessen egy autóbusz a forgalomból.
Szóval röviden: Így optimális.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!