Női busz/metró és villamosvezetők kérem jelentkezzetek! Mit láttok ezekben a szakmákban?
Én buszsofőr vagyok. Hát sose érdekeltek a buszok, míg 18 nem lettem. Aztán elkerültem koleszba, kezdetben pénteken és vasárnap buszoztam, aztán bejáróssá váltam. Valami megváltozott bennem. A buszra másképp tekintettem. Rájöttem, hogy szeretek buszozni. És elkezdtem a sofőrrel beszélgetni. 1 évvel később másik városba mentem tanulni ahova naponta bejártam. Ugyanaz a busz volt ami korábban, ugyanazzal a sofőrrel. A beszélgetést folytattuk. Míg nem megcsináltam a C kategóriát. A sofőrtől több segítséget kaptam, mint a szüleimtől. Gyakorlatilag ő segített a kreszt megérteni ami a buszosokat érinti és a D-nél ugyanez volt. A PÁV vizsga előtt is ő nyugtatott meg, hogy nem egy ördöngösség. Elsőre is sikerült.
Aztán mit adott Isten ugyanott kaptam állást, ahol ő is dolgozott.
Nahát ez igen. :) És szereted csinálni?
Amúgy a PÁV vizsga pontosan mit takar, és mit kell csinálni? Azt meg tudnád még mondani hogy kb mennyibe kerülnek a költségei mire megszerezhetem teljesen a busz jogosítványt? Mármint értem én hogy C meg D jogsi, de a PÁV vizsga mennyibe kerül?
Egyébként Te is csajszi vagy?
Igen, lány vagyok. Nekem durván ha összeadok mindent benne volt 1 millióba az egész. A PÁV vizsgát megadhatják határozott vagy határozatlan időre, ez csak tőled függ. Reflexet is nézik ott. Aztán el kell beszélgetni egy pszichológussal is.
Én szeretem csinálni. Nem a legjövedelmezőbb állás, de nekem nem számít. Ha úgy vesszük akkor télen fűtött a munkahely, nyáron hűtött a buszban.
Nincs probléma. Én sokkal kiegyensúlyozottabb vagyook így, hogy nap mint nap vezetek.
Bár hozzá kell tennem télen nagyon észnél kell lenni.
Az igen. Akkor jól mondta egy itteni sofőr, hogy tényleg majd egy milla. Hát igen, nem fizet annyira nagyon jól, ahhoz képest hogy egy sofőr naponta (legalábbis itt) 10-12 órákat vezet, de nekem az a legfontosabb hogy tetsszen és szeressem csinálni, még ha nem is olyan sok pénz. Egy munkahelyre sem jó utálattal bemenni, meg hogy mikor lesz már vége. És igen, ha nem Ikaruson vagy, akkor nyáron még tényleg hűvös is van. Télen meg háát igen. Nagyon észnél kell lenni. Bár mondjuk télen még biciklivel vagy autóval is vigyázni kell, de természetesen busznál még jobban mert nem csak egyedül vagy.
Nagyon szépen köszönöm a választ! :)
Én is buszvezető voltam a baba előtt,terhesen már nem lehetett csinálni.
Felénk hajnaltól késő estig van munka,100-110 ezerért,heti 5 nap átlagban.Én fél 5kor már nem voltam itthon,este fél 9re értem haza.Eleinte,mikor kezdtem,akkor heti 4 nap munka volt,mostanában viszont heti 5-6 is.Magánéletem 0,családomat se nagyon láttam,főzni,bevásárolni,mosni,kertet rendezni és a Párommal lenni heti 1 napom volt.Holt fáradt voltam sokszor.
Az én esetem lehet,hogy extrém és ritka,de mikor elkezdtem,tényleg más volt.Tachográf kötelesek voltunk.Aztán egyszer csak már nem és onnantól jött a fekete leves a rengeteg kieső idővel(osztottnak hívják;nem otthon töltöd)Persze nem csak nekem...
Én botváltós Ikarust vezettem,azt viszont imádtam.Ha lehetne,heti 1-2 napra vállalnám újra,másik munka mellett,de a régi formában egészen biztosan nem.
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! :)
Hát én ha egyszer buszsofőr lennék csak Kecskeméten, mert már ismerem a várost ráadásul nem is olyan nagy. Na meg az a hír járja, hogy a 25 hybrid Mercedes után ki akarják vonni az Ikarusokat. Bár ez nekem kicsit abszurd.
Szóval lehet hogy sokat kell dolgozni, de igazából szerintem majdnem minden munkahelyen kihasználják az embert ahol kicsit több a pénz. Én mondjuk most minimálbérért dolgozok 8 órában, de ha a szakmámban dolgoznék (szakács) akkor talán egy kicsit többet keresnék. Viszont ott is 10-12 órát kéne dolgozni. Meg hát úgy gondolom, hogy Magyarországon minden forintért meg kell szakadni. De engem semmi nem tántorít el a célomtól. Most azért hajtok hogy szépen lassan levizsgázhassak buszra, aztán ha majd nagyon nem tetszik ott hagyom.
Hidd el nem fogod megunni. Én úgy kezdtem, hogy próba szerencse. Amikor először vezettem rendes volán buszt nem a tanulóbuszt, akkor teljesen más élmény volt. Sokkal jobban szerettem. És minden nap mikor ránézek a buszra, az az első gondolatom, hogy mennyire szeretem a munkám. És szabályosan hiányérzetem támad, ha szabadnapom van.
Én úgy csinálom, hogy a szabadnapomon éjjel-nappal főzök, így mindig tudok kaját vinni a melóba. Nem kell vennem külön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!