Havazáskor mi bírja jobban a busz vagy a vonat?
Annyira nyomatják ezt a havazás témát, hogy az valami borzasztó. A vonatok és a buszok is járnak minden télen, eddig is jártak ez után is járni fognak. A mávnak csak az okoz gondot, ha erős lehűlés mellett leesik egy nap 20 centi hó - bár ekkor már a volán is letérdel xD - , ez is csak az első napon.
Amíg nem esik minimum 20 centi, addig nem kell parázni, el lehet indulni bárhova.
Alapvetően a vonat: ugyan a váltóállítás nehézségek brutális késéseket okoznak, a hóátfúvásokat könnyebben küzdik le a vonatok az erősebb vontatómotorok, magasabb felépítésük és adott esetben nagyobb lendületük miatt. De sajnos a felsővezeték-rendszer sérülékeny, ami fűtetlenül ácsorgó vonatokat is okozhat.
A busz az emelkedőket, hófúvásokat nagyon megérzi. Bár sokáig fűtve marad, mosdóra pl. nem tudsz elmenni, hiába állsz hosszú órákif egy helyben.
A "modernebb" éppen zavarérzékenyebb.
Mint írták előttem a vasútnál a váltók jelentik a legnagyobb problémát. (Kétvágányú fővonal esetén váltót állítgatni is csak a végállomásokon szükséges.)
Dízel vontatás esetén a fűtés is garantált, nincs kitéve a felsővezeték szakadásának kockázatának. - Tehát a korszerűtlenebb előnyt élvez a modernebbel szemben.
Extrém példa a Fogaskerekű.
10 váltóját óránként és darabonként 8 KW teljesítménnyel fűtik.
Motorzárlat kockázata (és az 1987-es baleset rizikói) miatt a pályát hómunkások tömegével kb. 30 fő ellapátoltatják.
Végzik ezt folyamatosan, az üzem fenntartása érdekében.
Ugyan mekkora áldozat, KÖLTSÉGEK ÁRÁN??
Tippeljetek, általában hány utas élvezi?
......kissé aránytalanul vannak elosztva az erőforrások havazás esetén (is).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!