Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mikor fog felkerülni FUTÁR az...

Mikor fog felkerülni FUTÁR az ICS villamosokra, a HÉVre és a BKK hajókra?

Figyelt kérdés
Igazán felszerelhetnék rájuk, hasznos lenne
2014. jan. 23. 13:45
 1/6 savanyújóska ***** válasza:
ICS? Egyébként egyelőre még az egész tesztidőszakban van (két busszal is tudok menni ugyanazon a szakaszon, eből az egyiket kiírta, a másikat - amelyik egyébként hamarabb jött, nem). Villamosról annyit tudok, hogy a Combinóknál a Siemens-el is le kell bokszolni, mert a villamos az ő szellemi termékük, és nem lehet csak úgy beleturkálni. HÉV-nél meg nem annyira lényeges, mert kötöttpályás, és pontos is, plusz nagyobb állomásokon eleve ki van írva, hogy mikor jön. (A körúti villamosokra viszont tényleg nem ártana, mert elég érdekes anomáliák vannak - ugye 5-6 percenként jönne egy, viszont ezt nem egyenletes követéssel teszik - ami nem lenne baj, csak éppen így használhatatlan a menetrend.)
2014. jan. 23. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

"mert a villamos az ő szellemi termékük, és nem lehet csak úgy beleturkálni."

Akkor minek fizettünk érte? Szép lenne, ha nem lehetett volna az ICS villamosokból KCSV7-et csinálni, mert az a Ganz gyár szellemi terméke, vagy alacsonypadlósítani hátul egy Ikarus 260ast ugyanezen okokból.

2014. jan. 23. 14:17
 3/6 savanyújóska ***** válasza:
Ennél azért bonyolultabb. Pl. azért is morcogsz, ha otthon kijelzőt cserélsz a telefonodban, és ezért elbukod a garanciát? Ez ugyanez az eset. A Ganz és az Ikarus azért rossz példa, mert azok magyar gyárak (legalábbis az említett járművek tervezésekor/elkészültekor azok voltak), rajta is van a legtöbb 240-esen/260-ason, hogy Ikarus Járműgyár, [pontos cím]. A Combino viszont a telefonos példa nagyban, Nem az a gond, hogy beleturkálsz, és ez őket zavarja, hanem mondjuk ha megberheled az elektromos rendszereit (és ugye van rajta egy pár), nekik nincs garancia, hogy szakszerűen történt, ezért nem vállalják tovább a javítását, vagy jóval komolyabb költségért.
2014. jan. 23. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Természetesen az ICS-kre is felszerelik a Futár belső egységét, ám kijelzőt aligha kapnak már. A Combinók kimaradnak a rendszerből, mert valószínűleg a jármű szoftverébe is bele kellene nyúlni, ami zárt forráskódú szoftver, ezért a licenctulajdonos Siemens beleegyezése nélkül nem változtatható meg.


A HÉV-re mindenképp ki kellene majd terjeszteni a rendszert, de ez ebbe a projektbe nem fér már bele sem pénzben, sem időben. Pedig az itt-ott meglévő rendszerek csak a menetrendet tudják, a vonatok pozícióját nem, így késést sem tudnak megjeleníteni - nemhogy ennek ismeretében megváratni a csatlakozó járatokat....


A hajókba tuti, hogy kerülni fog Futár a következő körben.

2014. jan. 23. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Nem tudom, a többi válaszoló honnan szedi az információit, de természetesen a Combinók sem fognak kimaradni a futárból.
2014. jan. 23. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

a HÉV vonalak esetében a jelenlegi Futár nem igazán alkalmas a feladat ellátására. Ez alapvetően városi közlekedési rendszerek forgalomirányítására lett kitalálva, azaz ha például kiesik egy busz, a Futárral lehet utasítani a következő busz vezetőjét, hogy induljon hamarabb. Vagy ha összetorlódott 2 busz, a hátsót, hogy haladjon kicsit lassabban. Ennek az egésznek az alapja, hogy városon belül ugyan van meghiordetett menetrend, de a sűrű követés miatt ettől el lehet térni, ha műszaki vagy forgalmi okok megkívánják.


Na most a HÉV vonalakon ilyet nem lehet két okból:

- egyrészt mivel ezek rendes vasútvonalak, ezért a forgalomirányítás más logika alapján történik. Nem a diszpécser utasítja a járművezetőket, mint a buszok esetében, hanem az előre meghirdetett menetrend alapján az állomásokon dolgozó forgalmi szolgálattevők irányítják a közlekedést.

- másrészt itt nem lehet olyat csinálni, hogy ha az egyik motorvonat műszaki hiba miatt megáll, akkor a következő járatot hamarabb indítják. Egyrészt nem biztos, hogy megoldható a hamarabb közlekedtetés (nem mindenhol két vágányú a vonal, van ahol meg kell várni a szembejövő vonatot), másrészt hamarabb semmilyen esetben nem szabad vonatot indítani (a Budapesten kívüli részeken van, hogy óránként-fél óránként mennek a vonatok, itt jóval nagyobb hatása van egy hamarabb induló járatnak). De fordítva sem működik a dolog, ha félórás követésnél az egyik vonat 15 perc késéssel indul, a következőt nem lehet 7-8 perccel késve indítani, hogy egyenletes legyen a követés. Vasúton mindig a menetrend pontos betartására kell törekedni.


Tehát ezekből látszik, hogy a forgalomirányításra nem igazán használható a Futár, így fölösleges ennyi pénzért megvenni őket. Az utastájékoztatási funkció miatt lehetne GPS jeladót építeni a HÉV-eken közlekedő motorvonatokba is, bár nem biztos, hogy most ez a legfontosabb fejlesztés ezeken a vonalakon. Statikus állomási utastájékoztató kijelzőket jóval olcsóbb telepíteni, ami a menetrend alapján kiírja a vonatokat, az esetleges késést meg beírja a forgalmista. Ha meg még fejlettebb utastájékoztatásra lesz szükség, érdemesebb a Futár helyett a MÁV-nál is alkalmazott MFB készülékeket telepíteni, ezzel a már meglévő országos rendszerbe lehet csatlakozni (ezt használja a MÁV mellett a GYSEV és a magánvasutak nagy része is).

2014. jan. 24. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!