Mi a különbség a londoni Underground és Overground között?
Elsősorban paraméterek szempontjából.
Az Overground is egyfajta metrórendszer?
Metró és HÉV.
Vidékieknek: Metró és "a kis piroska".
Utolsó: Látom te is a pesti bunkók közül vagy
Mindenki érti mi az a HÉV..
------
Az Overground egy elővárosi vasút az underground pedig metró, hiába hogy többször halad felszín felett. Mind2 a TfL szolgáltatásába tartozik (ennekna koppintása a BKK kb
Más az üzemeltető, de amúgy nincs hatalmas különbség. Az overground többet megy a felszínen, mint az underground - de (azt hiszem) az underground 51%-a is a felszínen van. Az overground hálózat része lett pl. az a pár megállóból álló megszűnt underground vonal is.
Ami igazán különbség: az underground többnyire gyors és tömött, az overground többnyire lassú és üres :) És újabb.
Az Overground a felszíni North London Line "hagyományos" vasútvonal és az East London Line metróvonal összekötésével jött létre. A londoni tarifaközösség részét képezi, így ugyanúgy érvényes rá a metrójegy, csak mivel ez a járat nagyrészt a felszínen közlekedik, ezért találták ki az Overground nevet. Aztán az évek során a hálózat részévé vált a London - Watford, Willesden - Clapham Jn. vonal is, illetve délnyugaton West Croydonig járnak a vonatok (a Stratford - North Woolwich szakaszt viszont felhagyták).
Magyar viszonylatban úgy lehet elképzelni, mintha lenne egy Óbuda - Angyalföld - körvasút - Kőbánya felső - Ferencváros - Kelenföld "törzsvonal", amelyből kiágazna mondjuk (a létező vágánykapcsolatokat használva) az alábbi vonalak:
- Óbuda - Kaszásdűlő - Margit híd (felszín)
- Angyalföld - Rákosrendező - Kőbánya-Kispest - Ferihegy - Vecsés
- Budapest-Nyugati - Rákosrendező - Rákosszentmihály (újra megnyitva utasforgalomra) - Rákos - Pécel
- Dunakeszi - Rákospalota-Újpest - Rákosszentmihály - Rákos - Maglód
ezen felül mondjuk a Kőbánya-Kispest-Kunszentmiklós-Tass vonatokat integrálnák a hálózatba, esetleg lenne mondjuk még egy Budaörs - Kőbánya felső viszonylat is.
A törzsvonalon 5-10 percenként járna mondjuk a vonat, az egyes viszonylatokon önállóan meg mondjuk 20-30-60 percenként, természetesen egymáshoz igazítva és hangolva, mint egy igazi gyorsvasút. Persze ehhez az is kéne, hogy megvalósuljon az övezetes díjszabás (zóna rendszer), azaz a budapesti tarifarendszerbe az agglomeráció is bevonásra kerülne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!