Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a különbség a londoni...

Mi a különbség a londoni Underground és Overground között?

Figyelt kérdés

Elsősorban paraméterek szempontjából.

Az Overground is egyfajta metrórendszer?


2014. jan. 4. 23:35
 1/5 anonim ***** válasza:
31%

Metró és HÉV.


Vidékieknek: Metró és "a kis piroska".

2014. jan. 5. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
79%

Utolsó: Látom te is a pesti bunkók közül vagy

Mindenki érti mi az a HÉV..

------

Az Overground egy elővárosi vasút az underground pedig metró, hiába hogy többször halad felszín felett. Mind2 a TfL szolgáltatásába tartozik (ennekna koppintása a BKK kb

2014. jan. 5. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim válasza:
100%

Más az üzemeltető, de amúgy nincs hatalmas különbség. Az overground többet megy a felszínen, mint az underground - de (azt hiszem) az underground 51%-a is a felszínen van. Az overground hálózat része lett pl. az a pár megállóból álló megszűnt underground vonal is.


Ami igazán különbség: az underground többnyire gyors és tömött, az overground többnyire lassú és üres :) És újabb.

2014. jan. 5. 03:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Az Underground egy klasszikus metróhálózat, ami a központban mélyvezetésben fut, míg a külső szakaszon a felszínen. Ezzel szemben az Overground egy (jellemzően) körirányú vasútvonal London külsőbb városrészei között, ami főleg a felszínen fut és a National Rail vonalait vonja be a helyi közlekedésbe (illetve még a volt East London Line-t az Underground hálózatából).
2014. jan. 5. 04:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 10 deka farhát ***** válasza:
100%

Az Overground a felszíni North London Line "hagyományos" vasútvonal és az East London Line metróvonal összekötésével jött létre. A londoni tarifaközösség részét képezi, így ugyanúgy érvényes rá a metrójegy, csak mivel ez a járat nagyrészt a felszínen közlekedik, ezért találták ki az Overground nevet. Aztán az évek során a hálózat részévé vált a London - Watford, Willesden - Clapham Jn. vonal is, illetve délnyugaton West Croydonig járnak a vonatok (a Stratford - North Woolwich szakaszt viszont felhagyták).


Magyar viszonylatban úgy lehet elképzelni, mintha lenne egy Óbuda - Angyalföld - körvasút - Kőbánya felső - Ferencváros - Kelenföld "törzsvonal", amelyből kiágazna mondjuk (a létező vágánykapcsolatokat használva) az alábbi vonalak:

- Óbuda - Kaszásdűlő - Margit híd (felszín)

- Angyalföld - Rákosrendező - Kőbánya-Kispest - Ferihegy - Vecsés

- Budapest-Nyugati - Rákosrendező - Rákosszentmihály (újra megnyitva utasforgalomra) - Rákos - Pécel

- Dunakeszi - Rákospalota-Újpest - Rákosszentmihály - Rákos - Maglód


ezen felül mondjuk a Kőbánya-Kispest-Kunszentmiklós-Tass vonatokat integrálnák a hálózatba, esetleg lenne mondjuk még egy Budaörs - Kőbánya felső viszonylat is.


A törzsvonalon 5-10 percenként járna mondjuk a vonat, az egyes viszonylatokon önállóan meg mondjuk 20-30-60 percenként, természetesen egymáshoz igazítva és hangolva, mint egy igazi gyorsvasút. Persze ehhez az is kéne, hogy megvalósuljon az övezetes díjszabás (zóna rendszer), azaz a budapesti tarifarendszerbe az agglomeráció is bevonásra kerülne.

2014. jan. 5. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!