Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Eddig hány TW6000 típusú...

Eddig hány TW6000 típusú villamost selejtezett le a BKV?

Figyelt kérdés
2013. dec. 21. 15:32
 1/8 anonim ***** válasza:
4 db-ot eleve alkatrésznek vettek meg, azok sosem kerültek állományba. A többi mind állományban van.
2013. dec. 21. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Pedig tudtommal 40 éves villamosok ezek. Nem érettek már meg a selejtezésre?
2013. dec. 21. 15:42
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Kis okoskodás.

Villamos vezérlése.

2 fő tipus:

-kontaktoros: A menetáramot úgy szabályozzák, hogy a motorral nagy ellenállásokat kötnek sorba, és ezen ellenállások értékét egyre csökkentve a motorra egyre nagyobb áram jut, így egyre erősebbé válik, egyre gyorsabbra gyorsítván a kocsit. Persze ez nem ennyire egyszerű, mert a motorokat is kapcsolják sorosan-párhuzamosan... most ez minket nem érdekel. A kapcsolásokat állat nagy mágneskapcsolókkal (kontaktorokkal) valósítják meg. Csak fokozatosan szabályozható vele a villamos (Tatrán jól érezhető, meg a régi Ev metrókon is). A felesleges, fel nem használt energiát az ellenállásokon (ami a kocsi tetején van rendszerint elhelyezve) hővé alakítják. Emiatt nagyon gazdaságtalan a hatásfokuk az ilyen járműveknek.

Legismertebb példák: HÉVek, Ziu trolik, GANZ ICS és TATRA villamosok, valamennyi itteni orosz metrók.

A szaggatós vezérlésről annyit kell tudni, hogy a vezérlés úgy valósul meg, hogy a motort nagyon gyorsan ki-be kapcsolgatják, és a kikapcsolt állapot/bekapcsolt állapot időtartamának arányát változtatják. (kitöltési tényező, nézz utána: PWM vezérlés). Másodpercente többszázszor történik ez meg, és ez hallható is, az emberi fül érzékeli a párszáz Hertzes hangokat..) Amíg a kontaktor egy mechanikus szerkezet, a szaggatós vezérlés mindig tisztán elektronikus. Előnye, hogy mindig csak annyi áramot vesz fel a motor, amennyit el is használ, nem fűti el a felesleges energiát. Most ezt meg lehet fejelni 3 fázisú rendszerrel... nem részletezem, ha gondolod és érdekel leírom azt is. A szaggatós járművek rendszerint alkalmasak visszatáplálásra..!

Szaggatós járműveink: GVM troli (1987!!!!), Hannoveri tuja, gyakorlatilag minden egyéb, és ezek a járművek mind képesek visszatáplálásra.

Vissza a kérdésre: A Hannoveri kora ellenére szaggatós, alkalmas visszatáplálásra, tehát energiahatékony. Nincs lényegesen rosszabb hatásfoka, mint például a legkorszerűbb combino villamosnak. A lényeg, hogy először mindenképpen a régi, korszerűtlen járműveket kell selejtezni, tehát: ICS, TATRA, és orosz metró.

Nem mellékes, hogy a vasúti járművek élettartama lényegesen hosszabb mindig, mint a gumikerekűeké. A villamosokat bizonyos időnként teljesen vázig szétszedik, kilakatolják, felületkezelik, és gyakorlatilag újraépítik, tehát nem rohadnak úgy, mint a buszok például.

Remélem segítettem, kellemes ünnepeket. Ha vmit nem értessz kérdezz, eléggé kopik ki az ilyen téren szerzett tudásom, és így jól frissül.

2013. dec. 21. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszodat!

Ledöbbentem, hogy a németek már közel 40 éve képesek voltak olyan szintű technológiát használni, amiről akkor mi még csak álmodoztunk. Az ICS egyidős majdnem a TW6000-el, látszik, hogy a Ganz-Mávag milyen elavult és gagyi járműveket gyártott.

2013. dec. 21. 21:39
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem igaz..

Azt hozzá kell tenni, úgy hallottam, hogy a ICS önmagában vmi TW villamosról lett lemásolva..

Csak a mi kezünket kötötte egy rendszer amit szocializmusnak neveznek. A helytelen gyárvezetés..stb miatt egyszerűen nem tudtunk olyan színvonalú eljárásokat alkalmazni, amit máshol igen. Amíg a külföldi mérnökök a világ kínálatából építhettek, a magyar mérnököknek a keleti blokk termékeivel, abból is leginkább a hazaiból kellett gazdálkodniuk. Akkoriban nem lehetett csak úgy ezt-azt behozni az országba. És bizony itthon nem tartott ott a félvezető technológia, ahol más nyugati országban.

Nem nevezhető ezért se gagyinak, se színvonaltalannak a hazai jármű, de korszerűtlennek igen.

Pl.: nézz utána a GVM trolibusznak, amikor legyártották gyakorlatilag nem volt még sehol olyan rendszerű trolibusz, ami visszatáplálásra alkalmas lett volna. Tehát az élszínvonalba tartozott. De a szaggató alkatrészei nyugati alkatrészek voltak.. később sikerült a főtirisztort szovjet, a oltó tirisztorokat cseh alkatrészekkel helyettesíteni..

Amilyen körülmények uralkodtak, és amiből dolgozniuk kellett a mérnököknek, igenis jó villamos az ICS, és tartósnak is bizonyult így 45 év szolgálat után. Egy rossz politikai rendszer miatt ne ítéld el az akkori mérnökök/munkások munkáját.. más világ volt. De legalább tudtunk villamost előállítani. Ez ma már nem menne sajnos..

2013. dec. 21. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim válasza:

Ugyan magam nem vagyok szakirányú mérnök/szakember, csak közlekedő, felhasználó.

Azonban ebben a minőségemben azt látom, hogy azok az Ikarus buszok, amik jó két évtizede (lehet, még több) állnak szolgálatban mindmáig tudják azt, amire egykor meg lettek tervezve és le lettek gyártva. Határozottan ritkábban hagynak az út szélén, mint a sokkal később beszerzett társai.

A legújabb eresztés a Mercedesz nyilván jól megy, mert még garos. De érdekes lesz megnézni, hogy mit tudnak majd nyújtani hasonló szolgálati idő után.

Az alaphiba nem ott van, hogy a volt szocializmusban a magyar mérnök lám milyen hülye volt. Ez a kiinduló szemlélet már önmagában is bírálatra érdemes.

Az alaphiba ott van, hogy hagyták a BKV járműparkját ilyen mértékben elöregedni. Vegyük észre, 1990-től mondjuk 2005-ig (ami 15 év) semmi új beszerzést nem lehetett érzékelni, látni. Ami egyben a hazai járműgyártás lepusztulásához is hozzájárult.

2014. jan. 7. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
Kis pontosítás: a 4 db. alkatrészbánya közül az egyiket végül összerakták és 1592-es pályaszámon forgalomba állították.
2014. nov. 7. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

#3


A Tátrákat csak a hannoveriek után fogják selejtezni, addig felújítják az összeset.

2015. szept. 1. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!