Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ezek a fejlesztések nem...

Ezek a fejlesztések nem lennének hasznosak Budapesten?

Figyelt kérdés

Tudom, hogy azok a fejlesztések, amiket leírok nagyon drágák lennének, de szerintem nem drágábbak egyesével, mint a négyes metró, hasonló terveket mégse hallottam, hogy lennének. Nyáron Zürichben jártam, onnan jöttek az ötletek:

1. Építeni egy város alatt átívelő autópályát, amely az M1-M7 folytatásaként a Budaörsi út és a Nagyszőlős utca kereszteződése környékén menne le a föld alá, és az M3-as bevezetőjének elején jönne vissza. A leállósávokban menetrend szerinti buszjárat is közlekedhetne pl.: a Kelenföld-Mexikói út-Örs vezér tere vonalon, amelynek lehetne egy megállója az alagút közepén is, ahonnan liftekkel/lépcsőkkel lehetne a felszínre jutni (mint a metróknál) és a Deák térnél lenne (az alagút kb. ott menne el). Így az alagút kb. 7 km-es lenne, olyan hosszú, mint a 4-es metró jelenlegi szakasza, nyilván drágább lenne, mert jóval szélesebb, viszont nem lenne benne annyi megálló, illetve sínek, stb., ez csökkentené a költségeket. Ezzel megoldódnak a városon átmenő forgalom, villám gyorsan lehetne közlekedni keresztül a városon és azoknak is célszerű lenne, akik Dél-Budáról Észak- vagy Kelet-Pestre tartanak és emellé még egy gyors hasznos gyorsbuszjárati vonalat is nyerne a város. Illetve csökkenne az M0 illetve a Hungária körút forgalma és városon átmenő forgalom.

2. Ugyanez vasutaknál: Kelenföld és a Keleti, illetve Kelenföld és a Nyugati között a föld alatt áthúzni 2-3 vágányt és valahol a belváros alatt (pl.: Kálvin térnél) csinálni egy föld alatti megállót, ahol a személyvonatok szintén megállnának. Így gyorsulna a vasúti közlekedés, hiszen a vonatok nem kerülnék meg a fél várost, illetve kényelmesebbé válna, mert le lehetne szállni közvetlenül a belvárosban is, további javítaná az elővárosok/külvárosok közlekedését, mert így gyors kapcsolatot biztosítana például Vác és Budafok között a belváros érintésével és így tovább.


Lenne ezeknek létjogosultsága a jövőben?



2013. nov. 20. 09:47
 1/2 Dörmögő ***** válasza:
100%
Szerencsétlen Magyarországnak arra sincs pénze hogy a meglévő utakon a kátyúkat betömje nemhogy egy földalatti autópályát építsen Budapest alá.
2013. nov. 20. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

1. Minek? Erre ott az M0-M31, csodásan elviszi az átmenő forgalmat. A városban újabb közúti kapacitás építése csak forgalmat vonz, miközben a cél a csökkentés lenne.


2. Jó ötlet, létező elképzelés, csak hát mocsok drága. Cserébe jelentősen csökkenthetné a közúti forgalmat. Az észak-déli irányú alagút az 5-ös metró projektje keretében akár néhány évem belül el is kezdhet épülni, kelet-nyugat irányban viszont a 4-es metró helyett kellett volna megépülnie, így megvalósulása kérdéses.

2013. nov. 20. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!