Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem mennek át a Duna-hid...

Miért nem mennek át a Duna-hidakon a budapesti trolik?

Figyelt kérdés
Nem tudom, mi az akadály, mert külföldön vígan közlekednek a trolik a hidakon. Budapesten pedig több felüljárón is.

2013. okt. 24. 11:33
 1/6 anonim ***** válasza:
82%
Talán, hogy arra nincs kiépítve a hálózat? Lehet, hogy ezért. Attól még, hogy fizikailag át tudna menni, nem kell feltétlenül kiépíteni a hálózatot hozzá. Budapesten nem vezettek át egy trolit se Budára, ez van, ez most nézőpont kérdése, hogy jó, vagy rossz, szükség lett volna-e rá, vagy felesleges, de ez van. A HÉV-se megy át egyik hídon se, pedig nem megoldhatatlan. Kijevben pl. a villamos nem megy át egyik hídon se, pedig ott a folyó mindkét oldalán van egy-egy hálózat, viszont nincs köztük kapcsolat. Egyébként volt olyan terv, hogy trolival váltják ki az 58-as villamost, de végül nem lett belőle semmi. Egyébként szerintem egy trolihálózatnak Budán sokkal több értelme lenne, mert hegyvidéki üzemben sokkal nagyobb energia-megtakarítást tud produkálni a buszhoz képest, mint a sík pesti oldalon, de ez már az én magánvéleményem
2013. okt. 24. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Történelmileg alakult így, nincs annak műszaki oka, hogy nem mennek át a trolik a Dunán. (Amúgy Budán járt először troli.)
2013. okt. 24. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Pontosan az első troli Óbudán járt a Vörösvári út és az Óbudai temető között, 1933.december.16.-án indult próba jelleggel, majd asszem 44-ben szűnt meg ez a járat. :)
2013. okt. 24. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Egyes adta a legkimerítőbb választ. Az 1944 előtti trolikról tudtam. Az 1945 utáni első troligarázs a Damjanich utcában volt. Onnan fejlődött a hálózat. A fura az, hogy már réges-régen két utcasarokra volt a 76-os troli végállomása a Margit-hídtól, vagyis nem lehet arra hivatkozni, hogy messze van Buda a hálózattól. Különben is, a villamos kocsiszínek száma nem csökkent a hálózat megritkításával. Miért ne lehetne még egy troligarázst építeni a Salgótarjáni útin kívül,

már csak stratégiai szempontok miatt?

Vannak egy hosszú szakasz onnan, ahol csak a garázsmenetes trolik járnak, mert az Orczy tértől szállítanak utasokat.

Nagy igazság, hogy a leharcolt buszok a hegyi járatokon büdösítenek a legjobban - no meg gyulladnak ki a legtöbbször.


Akkora csiki-csuki van a budapesti közlekedésfejlesztésben, hogy a Guiness rekordok könyvébe bele lehetne írni - a "Panama" címszó mellé. Hogy rövidítik, hol hosszabbítják a járatokat, már a második metróvonalat építik huszon-egynéhány évig. Tulajdonképpen a 3-as metró sincs kész, hiszen Káposztásmegyerig kellene járnia.

2013. okt. 25. 12:07
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Hát ez a probléma, hogy amíg arra is alig van pénz, hogy a meglévő szintet tartsa a budapesti tömegközlekedés, addig fejlesztésekről jobb, ha nem is álmodunk. Egyébként a Vitézy pont ki is jelentette, hogy a trolibusz a múlt, ezért bár a meglévő hálózatot nem zárják be, de bővítés már nem lesz. Igaz ugyanezt mondták a 60-as, 70-es években a villamosokra, aztán most azon erőlködnek, hogy legalább valamennyi visszaépüljön az akkor megszüntetett hálózatból.
2013. okt. 28. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Nem a hülye f..sz Vitézi mondta először, hogy a trolibusz a múlt.

Vegyük csak a baross utcán közlekedő 77-es troli esetét, amit megszüntettek, és utána 84-as számal újraépítettek.

Budapestnek az a tragéiája, hogy a Horhy Miklós áltak ráaggatott "bűnös város" jelzőt a mai fasiszták is ráaggatják, és a folyamatban levő közlekedési fejlesztáseket agyonvágják.

2013. okt. 31. 13:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!