Miért nincs Ferihegy2-n MÁV megállóhely? Miért nem lehet egyszerübben Ferihegy jegyet venni?
Egy város reptere(i)vel való összeköttetés az egyik legfontosabb tömegközlekedési viszonylat, és Budapest nagymértékben a turizmusból él - nnameg a magyarok is sokat repülnek. Legtöbb nyugati nagyvárosban van egy tisztességes, direkt, általában kötöttpályás összeköttetés a Városközponttól a reptérig. Budapest igen le van maradva ebben, a shuttlebuszok elég lassúak, és a hatékonyságuk is alacsony!
A MÁV állítólag nem a leghatékonyabb cég - de hány évtizede, hogy annyira közel mennek a sínek a F2 höz (talán 1 km?), talán egy shuttle-busszal meg lehetne oldani az összekötést, ha mar nem tudnak 1-2 km sínt sem megépíteni. (Gondolom nem árt egy második vágány, hogy ne minden vonatnak kelljen megállni). Ugyanígy furcsa, hogy a Ferihegy 1 Megállót csak 2005-ben nyitották meg - hány évtizedig mentek el ott a sínek ...?
Feltételezem, sok érdeket sértene, ha egyszerübbé válnának a dolgok (taxik, BKV), de ha egyszer európa lennénk, vagy miaszösz? Sokmillió munkaóra ill. turistáknak leasure-time megy el arra, hogy lassabb az összeköttetés, és csökkenti a város vonzerejét.
Az is határeset, hogy a Nyugati - F1 viszonylatot nem kezelték(kezelik) kiemelten , nem is reklámozzák/jelzik rendesen, es nem lehet egyszerübben (a peronon) jegyet kapni rá, az F1 zárás elött sem. Szinte mintha szantszandékkal titkolták anno, hogy vonattal 20p az F1, pedig szerintem kereshetnének is rajta (sok turista megvenné drágában is, ha jár hozzá némi kis szerviz, pl. peronjegy, stb.).
Ha valaki tud érdekes, és lényegbevágó információt erröl, pl. MÁV-on belüli pletykákat, megköszönöm:)
Ébresztő, ember! Ferihegy forgalma egyáltalán nem indokol dedikált kötött pályás kapcsolatot. Ha megnézed az utasforgalmi adatokat, rájössz: egyszerűen minden vonat kongana az ürességtől, hacsak nem közlekedtetnénk óránként ÉS állítanánk tankakadályokat a közúti kapcsolatra. Irreális.
Ami a shuttle-buszokat illeti, tök felesleges lenne, mert ott a 200E, azonos útvonalon, max. 4 többletmegállással, 6-10(-20) perces követéssel. Ezekre jegyet váltani bármely elektronikus MÁV-Start pénztárban lehet kedvezményesen, vagy a vezetőtől felárért.
A posztban pontosan az affölötti értetlenségemet fejezem ki, hogy NEM dedikált, hanem meglévö infrastruktúráról van szó, amihez tudtommal keveset kellene hozzátenni egy minöségi ugráshoz - ami nagyon is érdekünk! A shuttlebuszt is a vasútvonal - F2 közöttre értettem.
Véleményem, hogy egy megfelelöen reklámozott jó szolgáltatásért annyi ember fizetne szívesen többet, hogy a megtérülés nem lenne tul hosszu, vagyis magáncég is megcsinálná, ha hagynák - persze ez csak megérzés reszemröl.
Az F1-hez ez meg is volt, csak éppen az átlagturista akár nem is vette ezt észre - fejlettebb városokban föltünöen jelzik a reptérre vezetö transzportutakat, hogy ne kelljen kutatómunkát végezni; ez nem kerül ám milliárdokba, csak gondolkodásba.
(Sokat használtam az F1-et mikor Berlinben laktam, még számomra is nehézkes volt a jegyvétel a megjósolhatatlan idejü sorbanállás miatt - berlinben jegyautomaták voltak, mégpedig sok). Azóta legalább vannak jegyautomaták, - sztem egy 'dedikált' jegyautomata fölállítása arra a peronra még mindig beleférne.
> ÉS állítanánk tankakadályokat a közúti kapcsolatra. <
Minden európai városban igyekeznek a közúti közlekedés helyett a kötöttpályásat fejleszteni, ahol értelmes, ezt annak tartom (az utak sincsenek ingyen!). Nem annyira tankakadalyokkal, hanem jo alternativakkal, de ne politizáljunk:)
>Irreális.< esetleg valamiféle érvelés, akár számokkal?
A bécsi reptér éves utasforgalma 22M, Ferihegyé 8+ (növekvö) - Bécsben a rendes HÉVen (van reptéri megálló) kívül kb 10 éve még egy dedikált, drágább vonat, a CAT is van. Nálunk ott vannak a vonat sínek, és NEM használjuk ki. A két város ugyanakkora, persze nem vagyunk mi bécs, de azért "kevesebb mint a fele" nálunk is racionális lenne.
Persze...
1. ki gondolokodik nálunk racionálisan, és hosszútávon és 2. ez valóban hatalmas konkurencia lenne a sok taxinak és más szolgáltatásnak. Ezzel az érvvel azonban rengeteg központi, hatékony(abb) szolgáltatást is le lehetne építeni, hogy sokan keressenek rajta, és hipphopp, délamerikában vagyunk, senki nem akar majd idejönni;)
Óránként 1000-1200 utasról beszélünk összesen. 20 perces követés mellett ez 200 utas vonatonként és irányonként. Ez a max., és akkor senki nem taxizott, buszozott, autózott a reptérre. Ennyit busszal is el lehet gazdaságosan szállítani és a várakozási idő is rövidebb lesz, ami részben kompenzálja a hosszabb menetidő. Persze ha egy vállalkozónak megéri, építse meg. Csak az én befizetett adómból ne költsenek erre!
Ferihegyi jegyvásárlási lehetőségek ma: teljes üzemidőben van a peronon pénztár és 2db jegyautomata is, egyik elfogad kártyát is.
Köszi az infot! Ez átlag vagy mért adat? Az átlag nyilván ingadozik, pl. éjjel kevesen utaznak.
Ezek jó érvek. De a város, reptér vonzereje is stratégiai érdekünk! A saját adómból egy kisebb focistadiont azért beáldoznék erre, sztem ebbe egy uj F1 vasúti megállo, és a 200E busz odairanyitasa, süritése, vagy akár másik shuttle járat böven beleférne;)
A lényeg egy könnyen használható (jelzések, jegyvétel) tervezhetö idejü transzport - a Metró + 15p-ént egy 200E busz sztem nem eléggé ilyen, majd egy ora kijutni, ez könnyen überelhetö.
Az óránkénti pár száz egy (mekkora?) része magyar szemmel jómódú, szivesen fizet mondjuk 10 EUR-t a fenti szolgáltatásért.
Automata:
Valoban Ferihegy állomáson van, régen nem mindig müködött, és ha rásütött a nap nem láttal semmit (!!).
A Nyugatiban azonban azota sincs kinnt a peronon, félek, külföldinek nem könnyü kitalálni, hogy 'Reptérre jegyet erre'. Ez az, ami tényleg fáj - most tekintsünk el töle, hogy az F1 bezárás ezt kissé obszolétté tette;)
Jelenlegi kedvencem, a Nyugatibol vonat(20p)+F1-töl taxi(15p), ez talán még mindig 10EUR korul van (taxiaremeles?). Turisták tipikusan nem tudnak taxit hivni - itt is a hianyzó informácio, telefonszámok, stb.
Bar off, de had mondjak ellent (13 évnyi Bécsi élet után:) agglomerációval pontosan akkora mint Bp: 2,5 Milió. De valóban, sok helyen kevéssé érzödik 'nagyvárosnak' a sokszáz éves utcák miatt - Budapesten a belváros nagyobb része is fiatalabb 150 évnél.
(Talán részben ezért áll olyan magasan a "life quality" listákon és ezért is érzem olyan unalmasnak Bp.-hez képest...)
Ami jóval magasabb az a GDP és a HDI.
>de a reptér nagyobb és tranzit, Pest nem.
Ami nyilvánvaló a terepet ismerö szemlélönek, hogy Ausztria, ezon belül Bécs is nagyon professzionális, magas kultúrájú idegenforgalmi iparral rendelkezik, ami a magyar fölött áll, legalábbis átlagosan. Persze az alapja a szenzációs történelmi örökség, síkultúra, esetleg a Kreisky által kiharcolt UNO city, de erre jönnek a magas színvonalú szolgáltatások, a professzionális, állami szinteken is megtámogatott reklám, ill. imázsépítés, és az olyan kiegészítö elemek mint...
...mint mondjuk a schwechati reptér direkt, jól kommunikált, kötöttpályás megközelíthetösége - két kategóriában (Sbahn, CAT).
Szubjektiv érzékelésem, hogy nem száguldanak ám ott sem a dolgok, kivéve, ha pl. az itt tárgyalt ügy sebességéhez viszonyitjuk (ami talán leginkább a MÁV-hoz köthetö, csak hogy meglegyen a kötelezö bünbak:).
(De jó, ne hasonlítsuk magunkat Bécshez, inkább csak Hamburghoz, vagy ilyesmi)
Bocs, csak most emlékeztem vissza, mi is a baj:
hagy valaki kijusson vonattal a Reptérre, meg kell értenie, hogy is van ez az IC/gyorsvonati potjegy, valamint ezért tipikusan sorban is kell állni(automata ugy tudom nem ad?), vagy interneten(bankkártyával) megvennie, ami vszlag macerás. És ennek a megoldása sem kerülne miliárdokba!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!