Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért majdnem mindig nyugatról...

Miért majdnem mindig nyugatról száll le a repülő Debrecenben?

Figyelt kérdés

Amikor jön egy olyan szép lila-fehér gép London lutonról naponta és 11 05-re kell leszállnia az oké,de Debrecentől London nyugatra esik és a gép is nyugatról jön,aztán fordul szlovákia felett az északi khg. felett Debrecen irányába és jön Nyíregyháza melett szinte a 4-es főúttal párhuzamosan Debrecennek és keleti irányból száll le,de legtöbbször még le sem száll,hanem elmegy még nyugatra tesz egy 180 fokos kört,gondolom Hajdúszoboszlóig elmehet és úgy fordul vissza és nyugatról száll le,addig egy reptéri kocsi a futópályán járkál.

Miért van az,hogy nem száll le keletről,ha már arról érkezik,hanem tesz egy U alakot és visszafordul és úgy száll le?



2013. szept. 22. 19:19
 1/3 anonim ***** válasza:
Gondolom az uralkodó szélirány ezt a leszállási irányt teszi indokolttá.
2013. szept. 22. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

A repülőterek leszállópályáinak tervezésekor figyelembe veszik a területen uralkodó szélirányt. Mindig úgy tervezik a leszállópályát, hogy a szél legtöbbször a pálya tengelyével párhuzamosan fújjon egyik vagy másik irányban. Így a gépeknek nem vagy csak ritkán kell keresztszélben fel- és leszállniuk, ami megkönnyíti a pilóták életét.

Fel- és leszálláskor tehát szembeszél vagy hátszél fúj. A repülésben a hátszél pedig közel sem olyan jó dolog, mint a szárazföldi járműveknél: ha hátszélben repül a gép, akkor a levegőhöz viszonyított sebessége kisebb lesz, csökken a szárnyain ébredő felhajtóerő. Leszállni is nehezebb így, mert hamarabb átesik a gép. Nagyobb sebességgel kell földet érni, a fékeknek többet kell dolgozniuk, hogy biztonságosan megállítsák a gépet.

A szembeszél viszont nagyon jó dolog: ilyenkor a gép álló helyzetében is termel némi felhajtóerőt a szárny, tehát jóval lassabban lehet földet érni, mint szélcsendben, hamar megáll a gép, könnyebb a pilóták dolga.

Ezért aztán a széliránytól (is) függ, hogy egy kifutópályát melyik irányban használnak. Nem ismerem a debreceni repülőtér adottságait, de lehet, hogy a szél gyakrabban fúj keletről nyugatra, mint fordítva, ezért célszerű nyugatról megközelíteni a pályát leszállásnál. Az így kieső idő és üzemanyag megér annyit, hogy biztonságosabb legyen a földetérés.

2013. szept. 22. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:

Én debreceni vagyok, és nem mindig arról száll le.

Ha más felől, akkor csak azért, mert nem arról fúj a szél.

Tehát egyértelműen az uralkodó szélirány miatt száll le arra.

2013. szept. 22. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!