Csak én tartom soknak a 450 forintos buszjegyet ami Budapesten van?
Most kezdtem el dolgozni és az órabérem 1000 forint között mozog. Autóm nincs, de nevetségesnek tartom, hogy 5 megállóért oda-vissza tízért majd 900 forintot fizessek. Pont olyan helyen van (autópályán megy egy darabig a busz), amit nem tudok gyalog megközelíteni, így muszáj buszozni.
A bérlet 10,000 forint ha nincs diákod, ami egy kezdő nettó 100,000-es fizetés 10%-a. Ezt csak tömegközelekdésre nevetségesen soknak találom. Ha az ember akar egy edzőterem bérletet, az is 8,000-10,000 forint között van, és még nem fizettem bérleti díjat a lakásra, rezsit, kaját stb.
Ha autóval járnál vagy taxival akkor rájönnél, hogy nem annyira sok.
A közlekedés (a jármüvel fenntartása, müködtetése, a dolgozók fizetése, stb) nem ingyen van, a vállaltnak ezeket ki kell a jegyekböl termelnie.
Ha mindenki rendesen fizetne (nem bliccelnének annyian), akkor valószinüleg nem kerülne EGY jegy ennyibe.
Arról nem tehet a közlekedési vállalat, hogy te keveset keresel, arról neki nem lesz olcsóbb a busz vagy az üzemanyag.
Mellesleg az edzötermi bérlet - a te példád szerint - ugyannnyi, mint a buszbérlet, és azért ott sokkal kevesebb kiadása van az üzemeltetönek.
a munkáltató a bérletnek fizeti a 86%-át, tehát te 1400 forintból megúsznád a bérletet.
de jobban jársz már akkor is, mert napi 900*11=9900, tehát 11 nap alatt van meg a bérlet ára, és bérlettel egész hónapba mehetsz 10000-ért.
Az a 450 Ft a helyszínen váltott vonaljegy ára, az elővételesé csak 350 Ft. Nyilván azért, hogy ne mindenki a buszvezetőnél akarjon jegyet venni.
A te helyzetedben csak a bérlet nyújt jó megoldást, bliccelni nem éri meg a magas büntetés miatt (de lehet, hogy nem is tudsz, mert elsőajtózós a járat). Az azonban nem igaz, hogy ebből bármit is köteles, hogy álljon a munkaadód: az csak a helyközi bérletekre igaz.
Összességében egyébként nem hiszem, hogy nagyon elszállt árak ezek - inkább a fizetések azok, amik túl alacsonyak.
Szerintem havi 10 ezer egy olyan tömegközlekedési hálózat korlátlan használatáért, amilyen Budapesten van, egyáltalán nem drága. Ha összeveted a távolsági közlekedéssel, ez a 10 ezer egy 5-10 km közötti járatra szóló bérletre elég, és ott akkor arra az egy járatra lehet ezt a bérletet használni, ha valaki városba jár be dolgozni, lehet ezen felül még vehet egy helyi bérletet is. És akkor arról nem is beszéltünk, hogy a fővárosban magasabbak a bérek.
Ha lenne vidéken egy olyan bérlet, amivel 30 km-es körben bármilyen tömegközlekedést használhatnék, és havi 10 ezerbe kerülne, akkor baromira örülnék, márpedig a Budapest bérlet ezt adja, csak éppen jóval sűrűbb hálózattal.
1. Mivel nálunk vidéken 350Ft és mivel BP.-n az élet drágább nem csodálkozok. A vidéki fizetésekhez ez is elég rossz árban van.
2. Nem feltétlen kell edzőterembe járni. Ellehet járni biciklizni, futni. Ahhoz nem kell bérlet. És ha azzal jársz munkába akkor a BKV bérletet is megúszod. Nem olyan nagy táv az az 5 megálló biciklivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!