Pesten kívül miért nincs olyan, hogy lehet vonaton utazni a helyi bérletekkel?
Egyrészt mert nem egyezett meg ebben a helyi járatos közlekedési cég a vasúttal, mint Budapesten.
Másrészt sokkal kisebb a jelentősége a vasútnak a helyi közlekedésben, általában néhány csatolt települést leszámítva csak azért van több állomás, hogy ott is fel tudjon szállni, vagy leszállni, aki távolabbra megy.
Mondjuk érdekes, mikor kisgyerek voltam, akkoriban nem kértek jegyet, ha felszálltunk Sopronban a most már nem létező Déli Pályaudvaron a szombathelyi vonatra, és leszálltunk a GYSEV pályaudvaron.
Mert a BKK-n kívül sehol sincsen olyan tarifaközösség, amiben a vasút is részt venne. És a BKK-ban sincs túl sok öröme a vasútnak sajnos...
Mindenesetre ez a tramtrain rendszerek kiépülésével változhat, de ezekből szerintem még a követkrező uniós pénzügyi ciklusban sem fogunk sokat látni. (Debrecen, Miskolc, Szeged-Hódmezővásárhely az esélyesek.)
pista...
max.=maximum=ennyi vagy ettől kevesebb
Nyíregyházán pl. hat van
Szubjektív véleményem a témával kapcsolatban:
Békéscsaba: 1 db állomása van, a kérdésed nem értelmezhető.
Budapest: körülbelül 40(!) db állomás és megállóhely a BKSZ határon belül
Debrecen: 6 db állomás és megállóhely, látok benne fantáziát
Eger: 3 db állomás és megállóhely - nem biztos, hogy van értelme, szerintem jó a buszközlekedés
Győr: 3 db állomás és megállóhely - szerintem itt se nagyon lenne értelme
Kaposvár: 2 db állomás és megállóhely - van egy olyan gyanúm, hogy itt van párhuzamos buszközlekedés, arra a kb. 2 km-es távolságra meg nincs értelme.
Kecskemét: 3 db állomás - nincs értelme.
Nyíregyháza: 3 db állomás - nincs értelme, szerintem elég sűrű a buszhálózat.
Pécs: 8 db állomás és megállóhely (ebből 5 állomáson szünetel a személyforgalom) - csak akkor lenne értelme, ha Pécsvárad felé újraindítanák a vasúti forgalmat.
Salgótarján: 3 db állomás és megállóhely - viszonylag sűrűn járnak a városon belül a buszok, részben a vasúttal párhuzamosan - nem sok értelmét látom.
Szeged: 4 db állomás - itt talán lenne rá igény, bár a városon keresztül talán rövidebb lehet egy Szeged Nagyállomás - Rókus etap, szóval nem biztos, hogy lenne értelme.
Szekszárd: 1 db állomás - nem értelmezhető.
Székesfehérvár: 3 db állomás és megállóhely - nem ismerem a buszközlekedését, de szerintem nem lenne értelme.
Szolnok: 1 db állomás - nem értelmezhető
Szombathely: 2 db állomás és megállóhely - az a gyanúm, hogy itt is van párhuzamos buszközlekedés a két pont között, nincs értelme.
Tatabánya: 1 db állomás - nem értelmezhető.
Veszprém: 1 db állomás - nem értelmezhető.
Zalaegerszeg: 2 db állomás - minden bizonnyal szintén van párhuzamos buszközlekedés, nincs értelme.
Ezek alapján talán tényleg nem lenne értelme.
Nyíregyházán viszont a három állomáson kívül van még három működő megállóhely is. Én a közelben élek, ez alapján gondoltam, hogy más megyeszékhelyeken is van legalább ennyi lehetőség vasútra szállani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!