Mennyire lenne hatásos a Deák Ferenc tér metróállomásait az alábbira átépíteni?
Ha át akarunk szállni valamelyik metróról a másikra, akkor mindig rengeteget kell gyalogolni, a mozgólépcsőn menni.
Ezért arra gondoltam, hogy építeni kellene egy széles peront, hozzá két vágányt, melyen mind a három metró közlekedne( az alagutat is át kell építeni, mind a 3 metró vonalát a két sínre rávinni, és aztán visszamennének az eredeti helyükre) . Így ha leszállunk nem kell annyit sétálni, hanem rögtön át lehet szállni a másik metróra, amikor megérkezik.
Nem tudnának. Nem fér el. Minden adott: a közművezetékek, az épületek alapozásai... arról nem beszélve, hogy a három földalatti vasút háromféle irányban áll.
Egy átlagos megállóban töltött idő (ameddig azt a térközt foglalja a vonat, nem csak az utascsere ideje) legalább egy perc. Azt jelenti hogy három percnél rövidebb követési időt nem lehetne elérni egyik vonalnál sem. Ha valamelyik nem másodpercre pontosan érkezik a neki kiszabott időben, borulna az egész.
Annak idején nem pistikék ötleteltek azon hogy melyik milyen méálységbn hol álljon meg, hanem mérnökök tervezték meg. Hidd el, pont jó ez így, ahogy van.
A Milleniumi Földalatti így is másik nyomvonalon megy mint régen, a régi nyomvonal egy rövid darabja lett a múzeum.
Az életkorodat megadni kár volt, az ötlet átgondoltsága alapján az 1-est nyugodtan elhyaghatnéd az elejéről.
Aha, csúcsidőben 6 vágány forgalmát rávezetni 2-re...kicsit kevés lenne a kapacitás. Gondolkozz egy kicsit, csúcsidőben vonalanként 2-3 perces követési távolságok vannak. Ha ezt rávezeted 1 vágányra, akkor a Deáknál 1 perces követési távolság lenne, ez tudod mit jelent? Körülbelül 22 másodperc lenne az utascserére, mert már beesne a következő szerelvény az állomásra...
Ilyen alapon mi a lófüttynek a keletibe 13 vágány, mert sokat kell gyalogolni. Miért nem csak a 4 csarnok vágányt használják...Nem is értem... :D
"Külföldön ezt meg tudják csinálni. Akkor itt is meglehetne, nem?"
Azt meg lehetett volna csinálni egy jó nagy kunkorral, hogy a 3 vonal állomása egy szinten legyen, de akkor is szükséges 6 vágány és a középperonok között ugyanúgy alul/felüljáróznod kellene, viszont a be és kivezető ívek miatt valszeg a Deákhoz közel eső állomások most nem léteznének. Ezzel sem lennél előrébb :)
Uhh, de sok sebből vérzik az ötlet...
1. A kisföldalatti űrszelvénye teljesen eltér a metróétól.
2. Ma kb. 90 másodperces a minimális követési idő vonalanként. A gyakorlatban 120 másodperc a legrövidebb indítási időköz. Ha 3 vonalat terelsz egy vágányra, 40 másodperc alatt kellene behaladni az állomásra, utast cserélni és a teljes vonatnak elhagyni az állomást, másodpercre pontosan. Kizárt dolog.
3. A környék már most is emmentálira hasonlít, statikai szempontból valószínűtlen, hogy a jelenleginél jelentősen mélyebb vonalvezetés nélkül megoldható lenne az átépîtés.
4. Az átépítés évekre kettévágna egyszerre több metróvonalat is.
5. Aligha térülne meg egy ilyen óriásberuházás: hiába nyerne vele minden átszálló utas elvileg 2 percet, ha cserébe állandósulnának a késések minden vonalon. Ráadásul sokkal fontosabb beruházásoktól vinné el a pénzt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!