Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon miért nem...

Magyarországon miért nem alakult még egy igényes szolgáltatást nyújtó, olcsó, belföldi magán buszos társaság, ami a MÁV és a VOLÁN szolgáltatásaival versenyezne?

Figyelt kérdés

Most jöttem haza Csehországból, a Student Agency (nálunk a weboldaluk címe miatt inkább cseh-busz néven ismert) társaság buszjáratával. A busz fedélzetén kényelmes, dönthető ülések, széktámlába épített kis képernyő filmekkel, zenékkel, játékokkal, légkondicionáló, bolti áraknál csak picit drágábban vásárolható harapnivalók, ingyenes kávé, tea, WC és kedves utaskísérő várt rám, mindez Budapest-Prága útvonalon oda-vissza mindössze 9000 Ft-ért. A társaság belföldi járatokat is működtet a Magyarországnál kisebb Csehországban ugyanilyen körülmények között.


Kérdem én, ha a Magyarországnál alig jobb gazdaságú Csehországban valaki tudott egy ilyet szervezni és van rá igény, kereslet, akkor nálunk hogyhogy nem alakult hasonló? (Tudom-tudom, ott az Orangeways, de az nem ajánl belföldi utakat, mára felhagyott a luxussal, se utaskísérő, se italok, se WC, csak valami régi busz légkondi nélkül.) Miért nincsen ilyen magán-alternatívája a csak oda kb. 5000 Ft-ba kerülő, Orwell 1984-ére emlékeztető, perzselő vonatozásnak a pusztán keresztül?


Miért éri be nálunk mindenki a drága, rossz körülményeket nyújtó vasúttal és leginkább csak regionális szolgáltatást nyújtó volánnal, amikor körülbelül ugyanolyan életkörülmények között élünk, mint a csehek?



És mielőtt mindenki azzal az elcsépelt klisével jön, hogy Nyugat-Európában hiába drága magyar szemmel a vonat, de azt a helyiek játszva kipengetik és mi csak ehhez alkalmazkodunk, hadd említsem meg, hogy nemrég elindított a Megabus nevű angol cég egy ÁGYAS buszokkal járó szolgáltatást London és skóciai városok között, és a hírre jöttek a kommentek londoniaktól, hogy így végre megláthatják Skóciát, mert olyan drága a nemzeti vasút, hogy nem tudják megfizetni.



2013. júl. 28. 11:23
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
így van. lehet, csak nem fog menni. sok az alvállalkozó, de ha egy magáncég pályázna egy vonalra, körülbelül ugyanaz lenne, mint általában a legtöbb pályázattal itt. bár szvsz egy magántársaság főként saját tőkéből üzemel. csak ugye itt jönnek a haverok a megyei volán társaságoknál, akiknek kell az állami támogatás nagy része, minisztérium meg szépen adja le nekik. Itt csongrád megyében nem tudom ki hallott a Hód-Mező Kft.-ről. nem tudom most pontosan, de körülbelül 15 évig biztos üzemeltettek Szeged-Hódmezővásárhely között menetrend szerinti járatot. Lejárt a szerződés, újra kellett pályázni, és a Tisza Volán átvette a gyorsjáratot(amit azóta durván leépítettek a MÁV utasforgalom növelése érdekében, így nem, hogy gyors járat, lassú járat lett belőle). Nyilván egy ilyen szabályozás mint a MÁV miatt a buszjáratok csökkentése egy állami cégnél sokkal könnyebb, mint egy magáncégnél, ezért a pályázatoknál inkább el is kerüli az ilyen cégeket. Alvállalkozó meg azért van általában kevés, mert nem tudunk viselkedni a buszon(az a kis réteg...). Külföldi járatokat itt is közlekedtetnek, mert az aránylag drága ahhoz, hogy valaki rongáljon. Egy sima 200 km-es akár Makó-Budapest járaton is meg lehet nézni, hogy néznek ki a közepesen kényelmes régi Volánbuszos Intouro-k. Itt-ott az üléshuzat szétszakítva, másikon meg a légkondi nyílásának a környékén kitörve a légterelő, stb. Na most ezt egy magáncég, akinek a jó minőségű buszai mennek általában különjáratra, nem vállalja be. Ezért van kevés alvállalkozó által üzemeltetett járat keleten. Én sem mernék a Jászságban egy 4 csillagos buszt járatni menetrend szerint.
2013. júl. 30. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Emellett a drágább "Bussines Class" járatok bevezetése nem lenne indokolt, de ezt már mondták mások, hogy akinek erre lenne pénze, az ül az autóba, és megy azzal. Meg a távolságok is kicsik. Szóval tegyük fel Győrből Békéscsabára el szeretnék jutni(kevesen vannak ilyenek, de mondjuk lenne egy busznyi ember). Ezek közül az emberekből lenne 4 ember, aki fizetne akár 8ezer Ft-ot, hogy egy igazán konfortos bőrüléses buszon jusson el oda. Innentől már nem is érné meg.
2013. júl. 30. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

Kedves 10. !

Ebben tévedsz, ez nem alvállalkozó, hanem magán buszos cég, egyedi tarifával és menetrenddel. Ha egy kicsit átfutsz a honlapunkon meglátod, hogy nem Volánbusz megállóhelyeken, hanem saját Grátisz busz megállóhelyeken állunk csak meg :)

2013. júl. 30. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!