Ha nincs "Éjféli expressz", akkor mi lesz az utolsó metrókkal?
Figyelt kérdés
Éjféli expressz csak a Kontroll című filmben volt. Na de menetrend szerint az utolsó 2 szerelvény a Déliben végez, míg Újpesten ca. 3 szerelvénynek kell végeznie. Na de nem maradhatnak mind ott, mert legalább az egyik vágányon végig kell mennie a pályásoknak gyalog, míg ha nem tévedek, akkor a másikon üzemi vonatok járnak. Na de akkor az utolsó szerelvények mit csinálnak? Normál vonatként, de utasok nélkül mindenhol megállva visszamennek a telephelyre? Vagy valamelyik visszamegy, valamelyik meg a vonalon éjszakázik valahol? Vagy hogyan van ez?2013. jún. 25. 00:21
2/6 anonim válasza:
Ha már nincs utasforgalom, akkor normál vonatként megállás nélkül is visszamehetnek az Őrsre/Kökire szerintem (nyilván annyival később kel indulni, hogy a 3. térköznél ne érje utol az utolsó menetrend szerinti vonatot ).
3/6 anonim válasza:
"Normál vonatként, de utasok nélkül mindenhol megállva visszamennek a telephelyre? Vagy valamelyik visszamegy, valamelyik meg a vonalon éjszakázik valahol?"
Igen-igen. Lényegében van éjféli expressz csak nem utasokkal.
4/6 anonim válasza:
Lényegében az van hogy éjszaka is járnak de utasok nélkül, akkor általában csak tesztelik őket ha éppen csináltak rajta valamit, vagy ha a munkásokat, takarítókat viszik ki a megállóhelyekre, akkor is szokott járni egy. De láttam egyszer a TV-ben hogy van egy külön dízel üzemű metrójárat amin a munkások utaznak a megállók közt és arra a vonatra rakják fel az összeszedett szemetet, meg mindent. Plusz az egyéb pálya ellenőrző munkásokat viszi. Persze időnként a sima metrókat is bevetik erre ha éppen a villamoshálózaton csináltak valamit és le kell tesztelni, meg néhány helyen a megállók közt vannak ilyen kihúzó kis pályák középen a két vágány közt, ahol leszokták parkolni a vonatokat, onnan a vezető vagy hazamegy egy másik járattal vagy gyalog elmegy a legközelebbi üzemi területre vagy megálló helyre és elmegy onnan, aztán láttam olyat is hogy korán reggel amikor indulnak az első járatok akkor egy metró járatot középről a kihúzóról is indítani szoktak éppen ha sűrűbb járatokra van szükség, hogy lehetőleg arányosan minden megállónál sűrűbb legyen a forgalom, így szoktak indítani fél útról is járatokat. De a vonatok többsége a telephelyekre szokott menni. A Déli pályaudvaron a kihúzónál ott csak 2-3 szerelvény szokott lenni hogy ha reggel indulni kell akkor ne kelljen feleslegesen egy vonatnak elmennie az egész vonalon.
5/6 A kérdező kommentje:
A metrósok azt mondták, hogy nincs éjféli expressz, azaz a végállomásról a telephelyre visszamenő nostop járat.
2013. jún. 25. 16:00
6/6 anonim válasza:
Tök felesleges lenne visszatérnie az összes vonatnak a telephelyre, ezért azok az alagútban éjszakáznak. Így vonatonként egy teljes kanyart megspórolnak, hiszen reggel sem kell megtenni ezt a szerelvénymenetet. A karbantartást pedig megoldják napközben, csúcson kívül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!