Mi a HÉV, a trolik és a villamosok UIC-pályaszáma?
"A HÉV gyakorlatilag vonat"
Gyakorlatilag a villamos is vonat, mégsem közlekedhetnének ( most tekintsünk el a felsővezeték feszültségétől ) önállóan a MÁV vonalain. Amíg nem felelnek meg x műszaki követelménynek ( és itt a legfontosabb amiben a HÉV szerelvényeink eltérnek a nagyvasúti járművektől az a kocsiszekrény szilárdsága, aminek a minimuma szabványban van rögzítve ) addig nem közlekedhetnek önállóan nagyvasúti pályán.
Elméletben minden UIC tag sínen közlekedő járművének kellene, hogy legyen, de a BKV tagja az UIC-nek. LEgalábbis e szerint nem :
egy új előírás miatt minden kötöttpályás jármúnek kell 12 jegyű UIC pályaszámot adni, függetlenül attól, hogy a jármű közlekedhet-e az országos nyílt hozzáférésű pályán önállóan (a trolinál ez nyilván szóba sem jön, mivel országos troli-hálózatról nem beszélhetünk)
A HÉV vonalak jogilag vasútvonalnak számítanak, nem sok különbség van egy ilyen vonal és egy MÁV vonal között (a legfőbb különbség a már említett szilárdsági eltérés). Tehát a HÉV vonalakon közlekedő motorvonatoknak mindenképpen kellene 12 jegyű pályaszám, mert vasúton szerintem már lejárt a határidő. A troli és a villamos közúti jármű (igen, a villamos is [KRESZ-ben utána lehet nézni]), ezért itt még van egy kis idő. A BKV haladékot kapott valameddig a motorvonatok számozására, de ez előbb-utóbb le fog telni, úgyhogy ideje lenne elkezdeni. Az új Alstom metrók például már meg is kapták az új azonosítót :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!