Van esély arra, hogy ha elegen összefogunk, el tudnánk érni, hogy a 100-as vonalon járjanak rendes sebesvonatok, esetleg gyorsok?
Nekem ugyan bérletem van, de joggal vannak fölháborodva azok az utasok, akik menetjegyük mellé még gyorspótjegyet is váltanak, csak azért, hogy ugyanúgy mindenütt megálljon a vonat. Azon gondolkodtam, hogy ha egyfajta petíciót indítanánk, el tudnánk-e vajon érni azt, hogy a MÁV minimum megfontolja, de leginkább meg is valósítsa azt az elképzelésünket, hogy az utasok a pénzükért ellenszolgáltatást is kapjanak. Az általam elképzelt menetrendben a gyorsvonat csak az alábbi állomásokon állna meg:
-Záhony
-Tuzsér
-Kisvárda
-Ajak
-Demecser
-Kemecse
-Nyíregyháza
-Újfehértó
-Téglás
-Hajdúhadház
-Debrecen
-Hajdúszoboszló
-Kaba
-Püspökladány
-Karcag
-Kisújszállás
-Törökszentmiklós
-Szolnoktól pedig a mostani sebesek menetrendje szerint
Ez csak a gyorsvonat menetrendje, a sebes esetleg egy-két helyen még megállhatna, persze nem olyan megállásokkal, mint a nagy pályaudvarokon, hanem mint most - megállás, gyors utascsere, indulás is tovább, különben semmi értelme az egésznek. Persze nem minden vonat lenne ilyen, hanem mondjuk felváltva járnának óránként a személyek, sebesek és a gyorsok, az IC-ket mostani menetrendjük szerint meghagyva. Azt nem tudom elképzelni, hogy az állomások nem tudnának mit kezdeni egy ilyen menetrenddel, elég vágány mindenütt van és gépek és kocsik is jutnának, és arra se tudok okot találni, hogy a fordulóidők miért borulnának ezzel, tehát én elvi akadályát nem látom ilyen vonatoknak.
Az átszállásokat szokták még említeni ilyenkor, hogy akkor többet/kevesebbet kéne várnia az utasoknak, amit én kétlek és nem is igazán értek. Ha át akar szállni az utas, így is, úgy is várnia kell, hogy 10 percet vagy 20-at, szerintem teljesen mindegy.
Én eddig is megdöbbentőnek találtam egyébként, hogy a legapróbb községnél is megáll az ország egyik legforgalmasabb fővonalán a sebes, gyors meg nincs is egyáltalán, de a pótjegy bevezetése óta igen csúnya kitolásnak találom az utasokkal szemben.
Mi a véleményetek a felvetésről?
Alapvetően szerintem jó ötlet, bár akkor a kieső megállók forgalmát is meg kell oldani valahogy, ami nem túl könnyű helyzet. Jelenleg két szintű menetrendistruktúra van a vonalon (Budapest környékét leszámítva), azaz jár sebesvonat (mindenütt megállva), és IC (normális menetidővel). Ha gyorsvonatot szeretnénk, akkor 3 szintű struktúra kell, tehát mindenütt megálló személy, kevesebb helyen megálló gyors, és csak pár helyen megálló IC. Ez ugyan mindenkinek jobb megoldás, de ha kevés az utas, akkor nem éri meg (egyik vonat sem lenne kellően kihasználva). Ezért szerintem a 100-as vonalon elég lenne két szintű rendszer alábbi módon: sebesvonat a jelenlegi megállási renddel, de pótjegy nélkül + expresszvonat az IC-k helyett a nagyobb állomásokat kiszolgálva. És akkor az expressz kicsit több helyen állna meg, tehát több embernek lenne jó, de mégis elég gyorsan haladna, és a 180 Forintos helyjegy nem is drága, tehát szerintem ki is lenne használva.
Egyébként szerintem figyeld a MÁV-Vonatösszeállítás oldalt, ott írták nem rég, hogy a közeljövőben terveznek valami menetrendről szóló kérdőívet, ahol le lehet írni az olyan ötleteket (Facebook oldaluk: [link]
A kieső megállók kiesnek arra az órára. Ennyi. Nem véletlen, hogy a alig 1500 fős falvakat hagytam ki, ahol én még 5 le/felszállónál többet sose láttam.
IC-re mindenképpen szükség van, de esetleg azok helyett lehetne minden másodikat gyorsként közlekedtetni. Így a személy is megmaradna, az IC is, és lenne egy tökéletes alternatíva. Csak az ne legyen, hogy a sebes mindenütt megáll Apafát leszámítva (vagy még ott is).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!