Ikarus 260-asok meddig lesznek még Budapest utcáin szerintetek?
Felújítás, nagyjavítás címén még folyik "gyártás" a BKV Fürst garázsban. Egy szétmállottabb példány felújításakor a rendszámon és az alvázsszámon kívül nem sok minden marad eredeti a buszból. És igen, megbízhatóságának titka pont a faékéegyszerűségében rejlik.
"Románia fővárosában már az összeset lecserélték.1000 db vadonatúj Mercedesekre.Vicc ami itt megy.."
Pfff.. Ide nem kellene Mercedes. Miért nem lenne itt valami helyben gyártott busz? Olyan szar, hogy behozzák, mikor itt is lehetne gyártani jókat.
Igen, régiek. De mi lenne ha magyar terméket vennének a Volánok?
Gondolkozzatok már hány munkahely lenne.
A közel-keleten sem véletlenül szerették, szeretik. Az iraki háború idején (kint dolgozott Ikarusos szerelők mesélték), volt olyan busz, ami hatból négy működő hengerrel, több géppuskagolyóval a motorjában, de lábon megmenekítette a rajta utazókat.
Még az Ikarusban dolgoztam, amikor egy török közlekedési vállalat a karambolban megsérült csuklós Ikarus 280 totálkáros első részét rendelte csak meg, mert a pótkocsi nem sérült meg. A felcsavarozott farostlemezekkel lezárt végű gépes kocsi lábon ment ki Mátyásföldről Törökországba. Ha annyira rossz lett volna, nem rendeltek volna "alkatrészt" ilyen módon...
De egy agyonbonyolított, elektronikával telezsúfolt nyugati busz, ha csak valamelyik kábelkötege picit megsérült, egy-két érzékelő jele nem jutott be a motorvezérlő elektronikába, már megállt. Az Ikarust egy átlag ottani szerelő műhely is üzemben tudta tartani. Egy nyugati csodabuszhoz spéci gyári diagnosztikai berendezések, programok, miegymás kellenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!