Magyarországon, és az egész kontinensen miért nem terjedt el a magas peron a vasúti közlekedésben?
"Fölösleges kiépíteni ennél magasabb peront. "
Manapság. De a kérdésem arra vonatkozott, 100 éve miért nem az terjedt el errefelé?
Erre én is kíváncsi vagyok. Nekem fogalmam sincs. Az előző válaszolók nem adtak jó választ, mert egyértelmű, hogy nem az 55cm peron magasság elterjesztése a cél. Nem kényelmes, és nem modern, egyáltalán nem. Angiában már tényleg több mint száz éve magasperon van, a beszállás egyszereű és kényelmes.
Gondoljanak a bőröndökre, amiket utazás során cipelni kell. Nem volna jobb lépcső nélkül? Babakocsi? Tolókocsi? Nem értem miért nincs erre igény. Hatalmas minőségugrásnak számítana a MÁV-nál. Egyébként Németországban is sok elővárosi vonat magasperonos, Párisban is a RER (elővárosi vasút), kár hogy Budapesten a HÉV és a MÁV elővárosi vonatai nem azok. Egyébként az is egyértelmű, hogy volt célzás a HÉV peron magasításra a 2-es metró építésekor, mert a Stadionok állomáson magasperon épült a HÉV részére, csak hogy a HÉV-et nem vitték le oda az állomásra, így ott ragadt az Örsön.
De Angliára ez nem igaz. De szerintem ott sincs mindenhol magas peron. Sőt, az USA-ban vagy Oroszországban sem.
Viszont Németországban van olyan hely, ahol túl magas a peron. Utaztam olyan motorvonaton, ahol fölfelé kellett kiszállni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!