Miért vesz külföldi járműveket a BKV?
Mire célzol? Használt buszt azért vesz nyugatról a BKV, mert nincs pénze újra, a régiek felújítása meg közel annyiba kerülne, mint jó állapotú 7-10 éves használt buszt venni nyugatról.
Ha pedig a VT-Transman (nem BKV!!) Citaro-beszerzésre gondolsz, ott a finanszírozó bank kikötése volt, hogy a hitel fedezetéül szolgáló járművek bevált, Európa-szerte elterjedt típusból kerüljenek ki.
Nyilván jó lenne a hazai gyártás, de ennek a BKK/BKV jelenlegi finanszírozási struktúrája mellett nem látom realitását.
Van kettő, vagy több buszgyárunk jelenleg.
Az egyik hülye (Credo) és úgy gyárt buszt, hogy telibeszarja a megrendelő igényeit. (A BKK alacsonypadlósat akart, meg ilyen-olyan motorosat, de a Credo olyat nem gyárt. Gyárt helyette alacsony-belépésűt (hátul lépcsők), meg eggyel régebbi besorolású motorosat. - Persze aztán sír, ha nem rendelnek tőle.)
A másik tetszhalott (Ikarus (ami nem is Ikarus már, csak nevében)).
Egyébként 2-3 éve volt nagy buszteszt Pesten, amikor a két cég vadiúj csuklósbuszait tesztelték. Hát... Gyártási hibák, igénytelen, rossz, nyikorgó illesztések. Siralomvölgy.
BTW ezeket a cégeket, hiába esik jól mondani, nem tette tönkre senki. Ezek a cégek egyszerűen a sült galambra (állami megrendelésre) várnak.
Sajnos ebben a mai világban viszont, ahol az erősebb kutya bagzik, azaz a minőségibbet, az olcsóbbat, kedvezőbbet keresik, nem élhet meg egy olyan cég, aki silányabbat gyárt, viszonylag drágán.
A GANZ-ot meg még megtalálod. Ő is közel van a tetszhalottsághoz. Állítólag gyárt, de hogy mit?
A GANZ, számomra úgy tűnik, jól elvan. Megrendelés nélkül. Azt még nem tudom, hogy hogy csinálja, de lehet köze annak ehhez, hogy holding, azaz több céget foglal magába. (Egyébként vannak jövedelmező leányvállalatai (lásd Ganz-Hydro)).
Nem tudom hogy a kérdező mire gondol, de a VT által rendelt buszok teljesen újak. Tehát nem levedlett szarok.
Jelenleg a Credo és "kirakat" Ikarus kalap semmit nem ér. Nem azt és nem úgy gyártják ahogy kelleme és amire szükség lenne.
A credo esetében kellett jó 10 év mire elkezdtek a járműveik egy buszhoz hasonlítani. Az Ikarus, korábbi ARC-ról ne is beszéljünk vicc az egész.
A szomorú pedig az, hogy egy Zürichben leselejtezett 7 éves!!! busz, jobb állapotban van mint egy új credo. Sajnos nemcsak járműbeszerzésre, hanem karbantartásra is jóval többet költenek kint.
Az pedig hogy újra legyen magyar buszgyártás nem 2 és nem 4 év. Hanem egy évtized, és több ezer elégedett felhasználó. Ezt csak magyar vásárlókkal nem lehetne megoldani, külföldön meg maximum vas hulladéknak vennék.
Én majd akkor fogom kedvelni a credo-t, ha majd a németek,franciák meg mondjuk az olaszok is fogak belőle vásárolni. Addig egy nagy nulla!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!