Miért nem újítják fel a régi buszokat? (részletek lent)
Oké, hogy jönnek az új merci buszok de 150 könyörgöm az kb semmi...meg már mindenféle szedett vedett busz ikarus volvo vanhool meg a többi...
Most láttam egy képet, hogy felújítottak egy ik 260-ast mert széttört..(BPO-165)
A többit miért nem lehet ilyen szépen megcsinálni?Oké, hogy annyiba kerül kb mint egy új busz csak az új buszok beszerzésénél előbb tender aztán ő nyert oké, legyártja, jön kipróbálják, stb...a régieket meg elviszik felújítják aztán gurul tovább...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kitaláltad, mer nem éri meg.
Ha fel akarod újítani, akkor szét kell bontani a buszt, alvázig. Az Ikarusok szeretnek rohadni, van rajta munka bőven. Bár ez még csak az olcsóbbik része.
A felújításnak akkor van értelme, ha utána a jármű még jó pár évig tud dolgozni ( az első néhány évben kitermeli a felújítás költségét, utána meg hoz némi hasznot is ). Ha még 10 évig használni szeretnénk, akkor illendő lenne kidobni a régi euro0/1/2-es Rába motorokat és beletolni valami minimum euro5-öst. Ehhez kell egy új váltó is. Az új motor+váltó az többszöröse lenne a busz mostani értékének.
Ha ez meg is van, akkor így már van egy használható, műszakilag okés buszunk. A BKV-nál viszont fontos lenne, hogy minél több ember tömegközlekedésre csábítsanak. Ez egy IK280-nal járó piros hetesnél nyáron..khm. Akkor cseréljük az összes üveget ragasztott hővédő üvegezésre és dobjunk rá egy klímát.
Lényegében mindent kicseréltünk a karosszérián kívül. Ahogy leírtad, ez majdnem annyi, mint egy új busz. Viszont ez továbbra is csak egy megtákolt 20 éves busz és magyar viszonyok között egy ilyen komoly felújítás/átépítés azért nem két hét. Ha nem ilyen pereskedős, sumák módon mennének itt a közbeszerzések - és lenne rá pénz - akkor le lehetne zavarni egy busztendert két hónap alatt, szerintem ha rendelnénk 250 csuklós buszt, akkor fél éven belül megjönnének az elsők.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Jézus, jó nagy hülyeség van az első hszben."
Magyarázd már meg miért? Ha megérné felújítani, akkor felújítanának és nem használt buszokat vennének nem ?
Ne keverjük össze az "állagmegóvó" felújítást egy normális felújítással. Az, hogy egy széthullott Ikarusból átdobják a működőképes D2156-os motort meg a hidat egy másik fiatalabba, az még nem felújítás. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Felejtsük már el azt a baromságot hogy egy 30 éves buszt még felújítani..hát gondolkozzatok már.Kukába minddel!!
Unokaöcsém itt volt nyaralni.Meglátta az Ikarust..azt hitte hogy múzeumi járat (náluk múzeumban áll már)
Elsőnek üzenem, hogy egy 260/280-ast felújítani igenis olcsóbb, mint egy használt busz - kb. 10 misi. A BKV eddig is újított fel buszokat, most is újít, sőt, elárulom, külsős céggel is javíttat (két szememmel láttam, hogy rendesen vázig bontva építik újjá a 280.40A-kat).
Szerinted miért van annyi új festésű, zöld/sárga kapaszkodós 280-as? Nem így jöttek ki a gyárból, ezt elhiheted.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szia, az első vagyok.
Látom nem sikerült teljesen megérteni amit írtam.
Azt áruld el nekem, ha olyan baromi jó és jövedelmező dolog tákolni a 30 éves szemeteket, akkor miért csak mi csináljuk így? Más, főleg ahol van zseton, miért nem így csinálja, hiszen ez baromi nagy biznisz...
Akkor ott, ahol 4-6 évente cserélik a gépparkot biztos nem értenek hozzá mi ? Furcsa mód mégsem ők üzemelnek veszteségesen :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!