Gyorsabban be lehetne jutni a Belvárosba Rákosmentéről, ha a Pesti út alatt közlekedne metró?
1-es vagyok és a 2-es számú versenyzővel maximálisan egyetértek. Igazából Rákosmente metró nélkül is jól le van fedve kötöttpàlyás eszközökkel (értsd: vonat), csak van néhány, középtávon áthidalandó probléma:
1. A 20-30 perces követési időt minimum meg kellene felezni mindkét vonalon.
2. Ehhez értelemszerűen bővíteni és ésszerűsíteni kell Budapest-Keleti - Rákos (bez.) között a vágányhálózatot és a biztosítóberendezést.
3. A Keletinél javítani kellene az átszállási kapcsolatokat, ez valószínűleg csak föld alatti bővítéssel lenne lehetséges a most is csúcsra járatott pályaudvaron.
4. A gyors- és IC vonatok közlekedése miatt szükség lehet új előztetési lehetőségek kialakítására vagy 3.-4. vágányok építésére.
5. Az állomások és megállóhelyek infrastruktúrájának fejlesztése (P+R bővítés, fedett, emelt peronok, stb.)
Amit emellett meg kellene gondolni, az a kerület súlypontjának a kiszolgálása a 80a vonal Pesti út alatt történő elvezetésével, maximum két megállóval (kb. Kis utca, Ferihegyi út). Továbbá hosszú távon egy elágazó műtárgy beépítésével akár a belváros is elérhetővé válna - ehhez persze az eltérő műszaki adottságokból adódó, ma már nem áthidalhatatlan nehézségek sorát kell megoldani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!