Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Gyorsabban be lehetne jutni a...

Gyorsabban be lehetne jutni a Belvárosba Rákosmentéről, ha a Pesti út alatt közlekedne metró?

Figyelt kérdés
2012. dec. 24. 01:02
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
A vasúttól távoli területen élők egy részének mindenképp, de sajnos eléggé laza beépítésű, nagy kiterjedésű területről van szó, aminek csak a közepét fedné le a metró. Tehát a többség nem úszhatná meg a buszozást és az átszàllást - csak nyilván nem az Örsön hanem kb. az elàgnál szállna át.
2012. dec. 24. 02:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
63%
A metró egy nagy baromság. Főleg úgy, ahogy Budapesten csinálják. El kell felejteni. Mellesleg nem kell a metrót állandóan berakni valami alá. Akkor lett volna gyorsabb a közlekedés, ha 4-es metró helyett egy vasúti alagutat építenek a Keleti és a Déli között, mert akkor bármelyik vasútállomástól 25 perc alatt bent lehettél volna a Belváros valamelyik pontján jó átszállási lehetőségekkel (mondjuk a Deákon vagy Körútnál, budai oldalon), mert akkor megérte volna kimenni a legközelebbi vasútállomásra, még mindig 1 órán belül maradhatott volna az ingázási idő. Egyébként a 2-es metró-hév összekötés kapcsán valami leágazást akarnak csinálni arrafelé, ami megint full értelmetlen, funkciójában a meglévő vasúttal párhuzamos infrastruktúra, csak annyival tudna többet, hogy nem a Keleti a végpontja. Vagyis a hiányzó vasúti alagút miatt fennálló közlekedési problémát tákolják tovább, miközben nagyjából a következő években lesz 100 éves a vasúti alagút gondolata. Ha megkapnátok ezt a leágazást, akkor sem lenne elég gyors, mert a metrónak túl sok megállója lenne, és nem is közvetlenül sugárirányban menne befelé, hanem először észak felé menne. Ha az a környék metrót kapna azzal nagyon rosszul járna, mert nem lenne olyan jó a közlekedés mint lehetne (vajon milyen lenne a járatsűrűség, illetve csak befelé lehetne vele menni, pedig akár kifelé is akarhatsz menni), viszont soha többé nem lenne nálatok közlekedésfejlesztés, mert mindig azt mondanák, hogy mit akarok még, van metrótok. Budapesten nem az fogja megoldani a közlekedési problémákat, ha nem létező metróhálózatot teremtünk, hanem ha a létező vasúthálózatot hozzuk össze egy rendszerbe. Persze új szakaszokat lehet építeni bárhol, de a lényeg az, hogy ne az elcseszett metróhálózatot tákoljuk, mert ilyen távolságokra a metró egyszerűen lassú.
2012. dec. 24. 03:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Összehasonlításként még annyit mondanék, hogy van Berlinnek egy északi kertvárosa Pankow, ahova jár metró illetve S-Bahn (ez az, ami Budapesten nincs, pedig kellene, gyakorlatilag városi forgalom számára kialakított nagyvasút) és nekem volt szerencsém mind a kettővel elmenni Pankowba a központból, és metróval 41 perc volt S-Bahnnal meg 17.
2012. dec. 24. 03:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

1-es vagyok és a 2-es számú versenyzővel maximálisan egyetértek. Igazából Rákosmente metró nélkül is jól le van fedve kötöttpàlyás eszközökkel (értsd: vonat), csak van néhány, középtávon áthidalandó probléma:


1. A 20-30 perces követési időt minimum meg kellene felezni mindkét vonalon.

2. Ehhez értelemszerűen bővíteni és ésszerűsíteni kell Budapest-Keleti - Rákos (bez.) között a vágányhálózatot és a biztosítóberendezést.

3. A Keletinél javítani kellene az átszállási kapcsolatokat, ez valószínűleg csak föld alatti bővítéssel lenne lehetséges a most is csúcsra járatott pályaudvaron.

4. A gyors- és IC vonatok közlekedése miatt szükség lehet új előztetési lehetőségek kialakítására vagy 3.-4. vágányok építésére.

5. Az állomások és megállóhelyek infrastruktúrájának fejlesztése (P+R bővítés, fedett, emelt peronok, stb.)


Amit emellett meg kellene gondolni, az a kerület súlypontjának a kiszolgálása a 80a vonal Pesti út alatt történő elvezetésével, maximum két megállóval (kb. Kis utca, Ferihegyi út). Továbbá hosszú távon egy elágazó műtárgy beépítésével akár a belváros is elérhetővé válna - ehhez persze az eltérő műszaki adottságokból adódó, ma már nem áthidalhatatlan nehézségek sorát kell megoldani.

2012. dec. 24. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!