Karcag és Püspökladány közt nőtt a vasúti sebességkorlát?
A két-három perc kijöhet abból is, hogy pl Traxx húzza a vonatot nem V43, és 3 kigyorsításnál már összejön 2 perc :)
Mostanság nagyon tákolták arra a pályát, ha jól tudom 160km/h-ra építették/építik át, szal előbb-utóbb észure fogod venni a nagyobb sebességet is.
A dolog nem ilyen egyszerű. Most átépítették a vasútvonalat, ami lehetővé teszi, hogy az eredeti 120-ról 160 km/h-ra emeljék a pályasebességet (ez az a legnagyobb sebesség, amivel egy vonat az adott szakaszon mehet).
A gyakorlatban azonban nem lett megemelve a sebesség, mivel nincs rá szükség.
Mi van? Nincs rá szükség? Vagy mégse? Vagy akkor most mi van?
Hát az van, hogy attól, mert a pálya 160 km/h-val járható, az egyes vonatok (mozdonyok, vasúti kocsik) még önmagukban nem lesznek alkalmasak arra, hogy ezzel a sebességgel mehessenek (pl. hiába lehet 130-cal menni az autópályán, ha az IFA típusú teherautóddal csak a 75-öt éred el). Mivel ma Magyarországon kevés olyan vonat van, ami tud menni 160-nal, ezért egyelőre maradt a 120 km/h sebesség, viszont az legalább folyamatosan tartható. Tehát jó eséllyel a vonatod "csak" 120-szal hasít az új pályán.
Amit te (és a menetrend) érzékel, az az, hogy eltűnt sok olyan sebességkorlátozás (ún. lassújel), amit az elmúlt évtizedek karbantartási hiányosságai okoztak a két város között. Tehát eddig lehet, hogy csak 80-100 km/h-val ment a vonatod több helyen, most viszont változott a helyzet. És azért a 100 és a 120 km/h között alig észrevehető a különbség a vonaton utazva.
Na, tegyük rendbe. Ahhoz hogy mondjuk 160-nal tudjon menni a cvonat, ezek mindenképpen kellenek:
1. pálya alkalmas legyen rá
2. bizber. (biztosító berendezések) alkalmasak legyenek rá
3. mozdony tudjon ekkora sebességet
4. a vontatott kocsik is tudjanak ekkora sebességet
Ez már eleve sok dolog, 45 millió engedély stb. Az első kettőt csinálják most, a V43 120-130-cal mehet, a TRAXX már 160-ra engedélyezve van. Kocsiból pedig arrafelé nem láttam még 160-ast, csak 120-140-eseket (utóbbit is ritkán, egyébként karcagi vagyok). Ez egyébként a kocsi oldalán látható legnagyobb szám egy téglalapban.
Na az hogy mennyivel megy a vonat és mi a menetrend megint más kérdés. Itt döbb dolognak meg kell felelni, forgalomirányítás van, ráadásul a felújítás miatt vágányzár (egy vágányon mehet vonat), emiatt állnak a vontok, lassabban mennek.
Ja és vannak lassúlejek (kb sebességkorlátozás kocsinál), pl a Karcag-Tiszafüred pirossal euzért 1 óra, mert bizonyos szakaszokon csak 10-20-szal mehet. Elvileg 2015 végére lesz kész az egész, de ahhoz hogy gyorsabban menjenek a vonatok 160-as kocsik is kellenek. És tudjuk, nem kelenmagyarország és nem a személy/sebes a prioritás (mert nagyon sok pézn és a személyszállítás sose volt gazdaságos).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!