Szerintetek a MÁV tudna plusz bevételt keresni egy Ukrajna-Szerbia tranzitvonat indításával?
A lényege a dolognak az lenne, hogy lehessen közlekedni Ukrajna és Szerbia között (nem EU-s országok) EU-s vizum nélkül EU-n kívüli állampolgároknak.
Ukrajna-Szerbia menetben pl. így nézne ki az út:
A vonat Csap(Chop) állomásról indulna, ahonnan útlevélellenőrzés után továbbrobogna Záhony állomásra. Itt szintén megnéznék mindenkinek a papírjait, minden vonatkocsiba felszállna négy honvéd géppuskával, akik kettessével elfoglalnák a kocsik peronrészét, majd a vasutasok kívülről belakatolnák a kocsik ajtajait.
Ezekután a vonat megállás nélkül robogna Kelebia állomásra. Itt kinyitnák az ajtókat, kiszállnának a katonák és ismét mindenkinek megnéznék a papírjait. Ezekután a vonat továbbrobogna Szabadka(Subotica) állomásra, ahol szerb határellenőrzés után véget érne a menet.
A vonat általános MÁV személykocsikból állna és lenne rajta egy büfékocsi, amiben Magyar Forinttal, Szerb Dínárral, Ukrán Hrivnyával és Euróval is lehet fizetni.
És hogyan biztosítod veszély esetén a menekülési útvonalat, ha minden le van lakatolva?
Belegondoltál-e abba, hogy mekkora költséget jelent a vonatról való leszállás megelőzésére ilyen komoly haderőt bevetni? És minek is a gépfegyvet? Le nem lőheted a határsértőt...
Jo, hogy nem marhavagonba zarva.
Egyebkent pedig repülövel egyszerübben, es lehet, hogy nem is sokkal dragabban megoldjak a dolgot az Ukrajnabol Szerbiaba utazni vagyok.
És honnan a rossebből szednél össze annyi embert, hogy megteljen a vonat, mondjuk egy héten egyszer?
Meg ez a megállás nélkül Kelebiáig, közben a mozdonyvezető meg háromszor összehgyozza magát wazze :)
Szerintem ezzel a MÁV nem keresne semmit. Ha a Venezia EN és egy két másik EN/EC üzemeltetése nem érte meg senkinek - pedig ott azért volt kihasználtság, és ilyen ajtólelakatolós macerával sem kellett foglalkozni, akkor majd pont a Csap-Subotica EC lenne jövedelmező.
Hajajj, miért érzem azt, hogy a kedves kérdező hasonló ideológiai beállítottságú, mint azok akik olyna kérdést tesznek fel, hogy állítsuk vissza a régi rendszert, meg gyártsunk itthon Zsigulit, meg ne kereskedjünk a nyugattal.
Miért nem lehet ésszerűbb dolgot kitalálni? Ha már a vasútnál járunk, miért nem azt kérdezed:
nem lenne jövedelmező a máv számára, ha az Öbb-vel közösen hamarabb felhúzná Németországig az 1520mm-es pályát, mint a lengyelek, így "ellopnánk" az ottani leendő vasúti tranzit egy részét.. Miért mindig csak ökörségek jutnak az ilyenek eszébe ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!