Miért teszik sokszor a 200-as szériájú Ikarusok hűtőrácsára azt a műbőr takarót?
Gondolom ott jut be a levegő a hűtőhöz, aztán a fűtési igény miatt csökkentik az átáramló levegőt, így a motor hűtővizével jobban be lehet fűteni a buszt.
Ebben fekvő motor van középen, a 250/256/266 ban, amiben farmotor van, ott hátul oldalt van a hűtőnek rácsozott rész, azokat is gyakran letakarják télen.
Egyrészt a fűtési igény miatt, másrészt a motor így hamarabb eléri és tartani is tudja az üzemi hőfokot.
A régi gépeknél gyakran előfordul, hogy nem sikerül a nyári 40 és a téli -20fokos hőmérséklethez is optimalizálni a hűtőt, vagy nyáron melegedne túl, vagy télen járna üzemi hőfok alatt a motor, ebből a téli verziót könnyebb kiküszöbölni ezekkel a takarókkal.
De ez nem csak buszoknál van, emlékszem anno fater a 120-as Skodánkra is fel szokta dobni.
Szerintem a trolin is elöl van a "klimatizáció" légbeömlője - mivel ebben ugyanaz, mint a dízel társa.
Borsod Volános Ikarus 266-on láttam, hogy valami burkolat el volt mozdulva/kiszedték/elrohadt, és a gázpedál mögött kiláttam az útra. Valami ilyesmiktől védhet a bőrözés a trolin is szerintem :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!