Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egy 1 buszos vállalkozással...

Egy 1 buszos vállalkozással reálisan / átlagosan mennyit lehet keresni? Megéri buszt venni, ha a tulaj még nem vezetheti, csak az alkalmazottja?

Figyelt kérdés

Mondjuk egy 3-4 milliós, 15-20 éves, jobb fajta, karbantartott turistabuszra gondolok (WC, klíma, állófűtés...). Egy ilyennel el lehet indulni szerintetek, ha szerveznék mellé programokat is?

Mennyi pl. a biztosítása egy 10 ezer cm3 körüli busznak? Gondolom, ezekre nem árt CASCO-t is kötni, ugye? Szóval nehéz jól gazdálkodni?



2012. okt. 15. 14:28
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Értem, hogy kevés a töke, de egy busszal nem fogsz tudni megbízható szolgáltatást nyújtani, mert semmilyen tartalékod nincs baleset vagy műszaki hiba esetére. Persze ezt lehet olcsó vállalási árakkal kompenzálni és baj esetén mondogatni, hogy jah, olcsó húsnak híg a leve, de nem tudom, ez mennyire életképes üzleti modell.
2012. okt. 15. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
attól is függ hol szervezkednél. sógorom is megpróbálkozott vele(persze 20 év tapasztalattal egy másik cég társtulajaként), lízingre vett 2 db 40 milliós buszt, de el is vették tőle, mert nem jött be neki, azután elkezdett bérelt buszokkal szervezkedni, azok meg rossz állapotúak voltak, végül másfél év után be is csődölt. pedig neki volt elég nagy tőkéje. manapság a rossz anyagiak miatt egyre kevesebben utaznak, tehát nagyon jó áron kellene szervezni jó dolgokat, ahhoz, hogy sikeres vállalkozás legyen. talán az ilyen csábító nyugdíjas városnéző utak azok, amik szinte bármikor lehet szervezkedni, abból kellene az év 3/4-ében fenntartani, nyáron meg ugye akár üdülőutak, osztálykirándulások bejöhetnek.
2012. okt. 15. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Már ne is haragudj, de felejtsd el az egészet! Egy vállalkozáshoz minimum tőke, és emellett a hozzáértés kell, nálad nyilvánvalóan egyik sincs meg. Így nemhogy nehéz, egyenesen lehetetlen bárhogy is gazdálkodni.


Komolyan mondom, tudom hogy sokan csinálják ezt, 1-2 milliós tőkével fogalom nélkül tengődnek a világban. De pont őket hallani állandóan, hogy itthon mennyire ellehetetlenítik a vállalkozást, meg magasak az adók stb.

2012. okt. 20. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

??? Mondjuk ezt nem igazán értem.

10 mFt az Neked nem tőke? Abból venném a buszt és fizetném mondjuk a kezdeti kiadásokat... Hozzáértése meg elég, ha a sofőrnek van, aki mondjuk autószerelő is egyben. A megrendeléseket én intézném. Ez miért ne lehetne életképes?


Miért, Mo.-n tán nagyon kedvezőek az adószabályok? Vagy mi van? Persze, egy vállalkozás indításához milliárdokkal kell rendelkezni és minimum doktorival kell rendelkezni, különben becsődöl...?

2012. okt. 23. 23:56
 5/10 anonim ***** válasza:

10 millió maga a busz. Jó, lehet kapni 8 - ért is, meg 3 - ért is, az már nagyon kockázatos. Azt, hogy a gépkocsivezető szerelő is, felejtsd el. Egy szélvédőcserét nem fog tudni megcsinálni egyedül, még ha értene is is hozzá, akkor sem. És sok minden mást sem.


Most még a nagyok is döglődnek sokszor, akkor mit akarsz te 1 busszal?

2012. okt. 28. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Nem kell milliárdokkal rendelkezned, de 10millió az édeskevés ide. Számold a működési költségeket,üzemanyag,szervíz gumizás.Ha nemzetközibe mész(persze valami nívósabb busszal),akkor ha lerobban a busz, a mentés(hogy kimegy a szervíz)1000Eur-nál kezdődik+javítás. Üzemanyag havi akár egy millió is lehet,ki tudja a megbízó hány napra fizet(jó esetben 30,60).Egy sofőr nem mindig elég(AETR vezetési-és pihenő idő).Biztosítás...casco?-az szinte megfizethetetlen.És szükséged van egy JÓ,és UDVARIAS sofőrre,akinek nem szúrhatod ki a szemét 150.000-rel, ha azt szeretnéd, hogy a buszodat hosszútávon, jó gazda módjára vezesse,ne törje rommá...
2012. okt. 28. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Nem értek egyet a "ha a nagyvállalkozás becsődöl, akkor 1 busszal mit akarsz" hozzáállással. Mi autókereskedőként működünk 20 éve már, és egyszerre sosincs 4-5 autónál több, mégis stabilan megélünk belőle, miközben azt látjuk, hogy a 100-200 autós kereskedők becsődölnek.


Az 1 buszos vállalkozás viszont csak akkor fog működni, ha te magad vezeted a buszt, és jó referenciáid vannak. Ha más vezeti, akkor 2 embert kell eltartani, ha te vezeted, akkor csak 1-et. Havi 300e Ft különbség van a kettő közt, ami a zsebben marad, ha te vezeted.

2012. okt. 28. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

A válság miatt sok gyár megszűnt vagy leépített, így a piac eléggé telített szabad buszokkal. Sok esetben távolsági forgalomra is alkalmas ilyen 15-20 éves buszok mennek szerződéses járatként, nemcsak helyközi kivitelűek.

Programokat nem szervezhetsz, mert nem vagy utazási iroda, ha nem tévedek.


Osztálykiránduklások meg csak évente ca. 4 hónapot vannak. Télen csak síturák, de a hegyi terepen meg alaposan meg lehet szívni, volt már pár baleset nem megfelelően karbantartott buszokkal, vagy rutintanal sofőrökkel.

2012. okt. 29. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Hasznosak! Nos, valóban nem vagyok utazási iroda, de van felsőfokú idegenforgalmi végzettségem, így szerintem szervezhetnék programokat.
2012. okt. 30. 21:04
 10/10 anonim ***** válasza:
Ha van ilyen végzettséged, akkor idegenvezetőnek kellene inkább lenned. Na meg ez a végzettség, ha nem tévedek, két nyelvvizsgát is jelent. Tehát D-s jogsival nyugodtan beállhatnál egy buszos vállakozáshoz 2. sofőrnek. Az alapból csak angolul vagy németül értő sofőr mellé jól jöhet egy olyan váltótárs, aki tud még 1-2 idegen nyelvet. Pl. Egy olasz vagy spanyol rendőr is talán kevésbé morcos,ha nem a legszabályosabban állsz meg a busszal, ha anyanyelvén szólsz hozzá.
2012. okt. 30. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!