Mitől függ, hogy hogy szerelik fel a félpantográf áramszedőket egy mozdonyra?
A taurusokon pont fordítva van pl. mint a traxxokon.
Van valami oka a dizájnt leszámítva?
Aerodinamikai okokkal magyarázzák általában. Ha a szedő karja a menetirány felé néz, akkor a menetszél megnyomja ezáltal a szedőt jobban nekiszorítja a munkavezetéknek.
A traxxnál ez hátsó szedős közlekedésnél valósul meg.
A taurusnál pedig első szedővel közlekedve.
Amúgy ennek tudtommal nincsen lényegi szerepe...
Igen, a 431 366-on (V43 1366) valóban teszt célból fordítva van.
Az hogy annak négy is van és négy áramnemű. Így egész európán át egy mozdonnyal tudják húzni a szerelvényt. Képes 16 kV-os váltóval, 25kV-os váltóval, 3kV-os egyenárammal, 1,5kV-os egyenárammal működni. Ehhez kell négy áramszedő.
Ilyen az ÖBB 1216-os sorozata.
"Az hogy annak négy is van és négy áramnemű."
A fizika jelenleg 2 áramnemet ismer az egyen és a váltóáramot. A 3. és a 4.-re kiváncsi lennék. (Talán feszültségszintre gondoltál.)
Önmagábana z eltérő feszültség nem indokol plusz szedőket, az eltérő űrszelvényméretek azonban igen.
Egyik traxxunk is volt Szerbiában teszten, ott is cserélni kellett a szedőt, mert egyes szakaszokon nem fért volna el az alap paletta.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!