Minek kell nekünk még több leselejtezett Hannoveri villamos?
Azért, mert a villamosparkot fiatalítani kell és ez egy kellően költséghatékony megoldás rá. Ezek a villamosok ugyanis nem kerülnek annyiba, mint az újak, de megbízhatóan működnek. Vagy esetleg van valami jobb ötleted?
(nem, az "élesszük újra a Ganz-MÁVAG-ot, mer' azok a villamosok jók vótak" nem jó ötlet, mert a villamosok most kellenek, nem pedig 10-15 év múlva, mikor már sikerül önálló, minőségi konstrukciót produkálni egy 0-ról induló járműgyárban)
Egyébként pedig a TW6000-esek (a hannoveri becsületes neve) lépcsője azért magas, mert Hannoverben magasperon mellett is közlekedtek és ilyenkor csak az ajtó felső része nyílt, a padló szintjében lehetett beszállni. Itthon viszont nincs magasperon, ezért alacsony peronról, lépcsőzve kell bejutni.
A magas lépcső is csak magyarországon gond! Érdekes módon Hannoverben akadálymentes ez a tipusú villamos! Senkinek sem tűnt még fel a két ajtónyitó gomb? Egyszer próbáljátok ki, hogy a felsőt nyomjátok meg, és akkor nem csukódik le a lpcső!
:D
Stuttgartban 1995-ben láttam olyan megállót alagútban, ahova földalatti és villamos is futott be. Az egymás mögött levő peronjuk magassága eltért. A villamos talán éppen hannoveri típusú volt. Nincs róla fényképem.
Alacsonypadlós villamos ?! Lehet ilyet építeni??
A MÁV-nak vannak a piros végigjárható motorvonatai. A padlószintjük azonos pl. a Kőbánya-Alsó állomás peronszintjével.
Mégis vigyázni kell a peron és kocsi közötti széles hézag miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!