A "sima" jelzésű buszok alapjáratok, a legtöbb megállóban megállnak, amit az útvonaluk érint.
Az azonos számú, de E jelzésű buszok expresszjáratok / gyorsjáratok, amik a párjukkal nagyrészt megegyező útvonalon közlekednek, de csak a forgalmasabb megállókban állnak meg.
2012. szept. 7. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
2/15 Antimod válasza:
... vagy sehol sem, olyan is előfordul, hogy két végállomás között közlekedik. Alaposan nézd meg a táblán a megállókat, mert kellemetlen meglepetés érhet, amikor átrobog a kívánt helyen.
2012. szept. 7. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
3/15 anonim válasza:
Anno például a 61E jelzésű busz az Örs vezér térről elindult és egy megállóban sem állt meg, csak a végállomásán, Rákos keresztúron.
2012. szept. 7. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
4/15 10 deka farhát válasza:
Ja, a 61E-t nagyon szerették az ellenőrök is, mert felszálltak mint a többi utas, aztán négy-öt percet utaztak és csak utána kezdtek ellenőrizni, amikor a bliccelők már biztonságban érezték magukat. Vicces volt :)
2012. szept. 7. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
5/15 anonim válasza:
Ha én az ellenőrök főnöke lettem volna, akkor agyon szívattam volna a bliccelőket a 61E-n:
Egy ellenőr felszáll a 61E-re, de már a végállomáson karszallaggal feltűnően demonstrálja a jelenlétét. Így a bliccelők lent maradnak. A következő járat esetén ugyanez a szitu. A harmadik járatra így egészen sok bliccelő gyűlne össze. Na akkor felszállna 3 ellenőr és két rendőr civilben. Indulás után 2 percet várnak, amíg a becsületesek mind lyukasztanak. Majd utána jönne az ellenőrzés, és jól ráfaragnának a bliccelők...
Vagy indulás előtt felszáll feltűnően két ellenőr, ellenőrzik, hogy minden lyukasztó működik-e? Majd 10 mp-cel indulás előtt leszállnak, hangosan mondva, hogy majd megyünk a következővel. Na ekkor a bliccelők felszállnának. Na de indulás után kiderülne, hogy bizony volt még ott két ellenőr, de civilben.
2012. szept. 7. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
6/15 anonim válasza:
az "E" a gyors, vagy expresszjárat megjelölése. Korábban nem tettek közötte különbséget, de pár éve a gyorsokat is expressz kategóriába sorolták (így a két végállomás között végig áthaladó busz is expressz, és a régi gyorsok is). A menetidejük rövidebb, mint a sima autóbuszjáraté, de emelt szintű szolgáltatást nem garantálnak, így felárat sem kell venni rájuk, az alapjáratokon érvényes díjszabás van ezeken a buszokon is.
2012. szept. 7. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
7/15 anonim válasza:
előző vagyok. kicsit hülyeséget írtam :D tehát korábban különbséget tettek közüttük (más volt a gyors és az expressz), ma már csak expressz van
2012. szept. 7. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
8/15 anonim válasza:
Régen volt gyors, és expressz. Mivel a digitális táblák nem tudtak színt kezelni, ezért vagy fix színes tábla volt (piros hetes Fok-Gyem kijelzője), vagy csak a keret volt kirajozolva, ami meg nem mindenhol fért ki. Emiatt nem volt teljesen egyértelmű a rendszer. Na meg a külföldieknek sem volt egyértelmű, hogy nemcsak a szám, hanem a szín is számít. Ezért úgy döntöttek (mivel már expresszjárat alig volt), hogy nem tesznek különbséget a számozásban a gyorsok és az expresszek között (ahol azonos járatból lenne gyors és expressz, ott egyszerű átszámozás elég), és minden gyorsjáratot E-betűvel jelölnek még akkor is, ha nem túlságosan gyors.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!