Miért nem teszi át a BKV a Van-Hool buszokat a piros hetesre?
Alacsony padlószintűek, jobb motorjuk van, a 7E/173E járatokat pedig sokkal többen használják, mint a dél-pesti járatokat... Ha nem is tudnák az összes Ikarus 280 -asat kiváltani, de egy részüket biztosan.
Cikk róla: [link]
Első ok: Oké, hogy áttehetné a Van Hoolokat a BKV a gyors hetesekre. De az egyben azt is jelenti, hogy onnan Volvókat kell átirányítani a Dél-pesti járatokra, hiszen egy darabbal sem lett több alacsonypadlós csuklós busza a BKV-nak a Van Hoolok megérkezése óta.
Második ok: Nincsenek is ezek a buszok flottaszínre festve. A külvárosban sem túl elegáns, amolyan szegénységi bizonyítvány, de a város központjában még kevésbé mutatnának jól. Meg hát az esztétikai állapotuk sokkal rosszabb a Volvókénál és még szűkösebbek is. (Én dél-pestiként speciel örülnék, ha a Van Hoolokat messzire száműznék a környékről és cserébe ugyanannyi Volvo érkezne.)
Harmadik ok: Ha a Van Hoolokat beosztanák az említett vonalakra, át kellene telepíteni a teljes Van Hool-állományt (szólókkal együtt) Cinkotára vagy Kelenföldre, a hozzátartozó alkatrészekkel, miegymással együtt. Azért ez komoly költség. Ilyen kis szériát szétszórni a garázsok között pedig a legnagyobb marhaság lenne, mert akkor minden speciális szerszámból több kell.
Hát, megmondom, hogy a Volvók sajnos eléggé széteső félben vannak, különösen az FJX -esek... Néha utazom a Van-Hoolokkal a Boráros térről, sokkal kényelmesebbnek találtam őket (szerintem a más szín pedig nem szegénységi bizonyítvány, hanem a flotta színesebbé tétele, így nem unalmas annyira, hogy minden kék).
Bécsben is többféle színük van mondjuk a villamosoknak.
Az alkatrész-telepítésbe nem gondoltam bele, ez már ésszerű érv, így már meg tudom érteni. :(
Persze, az, hogy mennyire találja az ember kényelmesnek az egyes típusokat, egy abszolút szubjektív dolog. Én utazok Volvóval is, Van Hoollal is viszonylag gyakran és az utóbbiak (bár a beszerzésüknek örülök, mégiscsak korszerűbb, ha nekem nem is kényelmesebb, mint egy 280-as) sokkal inkább kriptahangulatúak, mint a Volvók. A Volvó eleve egy generációval újabb tervezés és ez meg is látszik sok mindenen, különösen a jobb helykihasználáson. Nem beszélve az ülésekről: a Van Hool ülésein egyszerűen nem férek el kényelmesen, ha beül mellém valaki. Pedig 173/90-nel nincs az átlagnál nagyobb "kerületem" és az összes többi típuson kényelmesen tudok ülni.
Az, hogy nincs egységes flottaszínre festve az összes járgány, az engem bizony mindig arra fog emlékztetni, hogy milyen alulfinanszírozott a cég és már erre sincs pénz. Ez is szubjektív asszociáció - de valószínű, hogy a cégvezetésben ez még erősebb is, mint nálam, márpedig ott dől el (nagy vonalakban legalábbis), hogy melyik típus melyik járatra kerüljön. Ha flottát akarunk színesíteni, akkor azt egységes terv alapján tegyük, legyen rá egységes (nem egyenlő az unalmasan egyhangúval) koncepció, netán kérjünk fel rá művészeket. De csak úgy rajta hagyni egy másik cég dizájnját...
1: mióta Volvo buszok is járnak a vonalon, jóval kiszámíthatatlanabb lett a menetrend. Én naponta utazom a 7E/173E buszokkal, de nagyon gyakran előfordul, hogy ha Ikarus jön, elérem a vonatot a Keletiben, ha Volvo jön, már lekésem, mert olya lassan megy, hogy képtelen bármit is leelőzni. (a halálközeli élményt okozó recsegést és nyikorgást már meg sem említem). A Van-Hool is kb. ugyanolyan színvonalú, mint a Volvo, fölösleges cserélgetni őket. Az Ikarusok helyett meg inkább ne rakják be, mert akkor elveszti a lényegét az expresszjárat (gyorsaság).
2: a gyors hetes útvonalában végig közlekedik alacsony padlószintű busz, így erre a vonalra teljesen fölösleges az alacsonypadlós busz. Addig volt jó, amíg csak a felújított (piros homlokfalú) Ikarus 280-asok jártak. (nem véletlenül volt nagy tiltakozás, amikor idehozták a Volvokat...)
3: a Van-Hool buszok fényezése egyértelműen a rossz anyagi helyzetre utal. A különböző szín nem hordoz plussz jelentéstartalmat. Amikor a gyors hetes vonalra felújították a 280-as Ikarusokat, akkor azokat a flottaszíntől elétrően fényezték, de itt volt értelme, mert a piros szín a gyorsjáratra utal. Ezzel ellentétben a Van-Hool-on látszik, hogy azért ilyan színű, mert nincs pénz átfényezni.
mert Dél pesti buszok. ha a 7esre kéne adni, akkor vagy a kelenföldi vagy a Cinkotai garázsbol kéne kiadni őket.
ha meg másik garázsba kéne helyezni a buszokat, akkor a hozzájuk tartozó szerelési eszközöket átvinni macerás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!