Miért "dudál" figyelmeztet vagy jelzést ad a vonat a városon belül? A Déli és a Kelenföld közötti szakaszon naponta többször is megteszi, mellyel a környező lakókat ugrasztja ki az ágyból! Naponta több alkalommal és jó hangosan?
Ez ok megértem, de ez csak kb 5 hónapja van. Régen nem volt!
És elhiszem hogy fontos de mi meg nem tudunk aludni...
Aki korpa közé keveredik ne csodálkozzon, hogy megeszik a disznók.
Vasút mellé költöztél, vállald a velejáró zajokat...
Mondom ezt úgy, hogy mindkét helyen ahol lakom vasút mellett vagyok.
Vasútnak nincsen városon belül vagy kívül, a kürtöt minden olyan esetben használni kell, ha azt élet és/vagy vagyonbiztonság megkívánja.
Ész nélkül oktalanul senki nem kürtölget.
Ami neked 50-60 méterre szóló kürt, az a mozdonyvezető feje felett van 40 centivel. Ha téged kiugraszt az ágyból neki sem kellemes hallgatnia :)
A Déli és Kelenföld között van egy biztosítás nélküli vasúti átjáró (gyalogosknak). Ha jól tudom, nem minden átjárónál kell "Figyelj!" jelzést adnia a mozdonyvezetőnek, ez a rálátástól és a mozdonyvezető döntésétől függ - és persze van sok olyan átjáró, ahol mindig jelzést kell adni. Lehet, hogy abban az átjáróban eddig nem volt kötelező a jelzésadás, ám miután tudomásom szerint elég rosszak annak az átjárónak a baleseti statiszikái, előfordulhat, hogy kötelezővé tették a hangjelzést. Ez persze csak egy lehetséges magyarázat. Mindenesetre tudnod kell, hogy ez nem ellenetek, ott lakók ellen lett kitalálva (ha így van), hanem a közlekedés biztonsága érdekében.
Az is előfordul, hogy a vonatot megfogják valamelyik jelzőnél a nyílt pályán. Ilyenkor amikor újra elindul a vonat, szoktak (kötelező is talán) egy rövid "Vonat indul!" jelzést adni. Ez a vonat környékén és a rajta tartózkodókat figyelmezteti arra, hogy az addig álló szerelvény el fog indulni.
Egyébként Magyarországon még egészen "fegyelemzetten" kürtölnek a vezérek, pl. Romániában sokkal többször húzzák neki...
"és persze van sok olyan átjáró, ahol mindig jelzést kell adni."
Konkrétan 0 ilyen van.
Az is lehet hogy felújítási munkák vannak, és ha emberek dolgoznak a pályán, akkor ha jól tudom szintén kell jelzést adnia a mozdonyvezetőnek, hogy a munkások tudják, közeledik.
Gondold el hogy a munkások a sok géppel ott a zajban éppen rajta állnak a síneken és egyszercsak megjelenne a mozdony, aminek a féktávja pár száz méter....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!