Miért van, hogy távolsági buszokon van biztonsági öv, a városi buszon meg nincs? Személykocsinál nincs ilyen különbség, a lakott területen belül is kell!
Nem mindegyik távolsági buszon van, csak azokon, amik - ha jól emlékszem a szakkifejezésre - emelt sebességűek, vagyis autópályán, gyorsjáratként közlekednek.
Egyébként meg azért nincs biztonsági öv a helyijáratú autóbuszokon, mert képtelenség lenne használni. Egy megállóért senki sem kötné be, ráadásul a rögzítési pontok kialakítása elég sok gondot okozna. Sőt, helyijáratú és "mezei" távolsági buszokon az álló utasok szállítása is megengedett, őket meg nem nagyon lehet övvel bekötni. Ezért aztán így alakult a szabályozás.
Még mielőtt a nagy harci hevületben nekiállnál problémázni azon, hogy személygépkocsiban miért kell bekötni az övet: ott be lehet építeni valóban hatásos biztonsági övet és jellemzően úgy használják, hogy megoldható az öv bekötése. Ráadásul a személygépkocsik - a buszokhoz képest - könnyűek, egy balesetben általában nagyobb a lassulásuk.
A buszokon is nagyon hasznos lenne a biztonsági öv, csak nem megoldható, hogy mindig, minden utast ilyennel rögzítsenek.
2-es, 3-as
Ha csak az a gond, hogy az álló utasoknál nem lehetséges a rögzítés, akkor ez olyan, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is? Miért nincs kötelezően az öv legalább azoknál az üléseknél, ahol megoldható a rögzítés?
Más kérdés, hogy bekapcsolná-e egyáltalán valaki!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!