Melyik metró megy át a duna alatt? És melyiket építették előszőr?
A kettes metró (M2) megy át a duna alatt, aztán majd ha elkészül akkor a négyes is.
Legelőször a Milleniumi Kisföldalatti (M1) épült, 1896 május 2-án adták át, innen a neve is...
Valóban az M1 épült elsőnek, de az nem metró, csak földalatti. Kéregvasút.
Metrónak a nehézmetró számít abból az első az M2 volt.
Emellett az M4 is átmegy a Duna alatt, de még nincs felvéve a forgalom. 80%-ban van készen.
A Magyar Értelmező Szótár szerint a "metró" a budapesti földalatti neve! Mindegyiké, nem véletlenül M1-M2-M3 a jelzésük, nem pedig K1, M2-M3...
:)
Az M1 a föld alatt megy? Igen!
Az M2-M3 kibújik a föld alól? Igen! Akkor onnét már villamos?
:D
"A Magyar Értelmező Szótár szerint a "metró" a budapesti földalatti neve"
Én viszont mint végzős közlekedésmérnök a szakmát mondtam.
A szakma szerint a földalatti az földalatti a metró pedig nehézmetró.
A földalatti felszínről feltárt munkagödörben épül, míg a metró lényegi szakasza pajzsos technológiával mélyen a föld alatt.
A BKV-nál is el van különítve a kettő: A Földalatti nem ugyanahhoz a szervezethez tartozik, mint a metró.
A metrókon dolgozók a 2 vonal között átjárhatóak, vonalismeret és 1-2 kiegészítő oktatás után.
A földalattira teljesen új oktatást kapnak.
A földalattinak más a szabályzata is, míg a metrónak kisebb eltérésekkel azonos.
Lehet, hogy a szótárban metró=földalatti, de a szakmában nem.
Az M számozásokat meg hagyjuk. A fogaskerekű is 60-as villamos, mégis köze sincs a villamoshoz. A Hegyivasút és kötélpálya üzemekhez tartozik a BKV-n belül is.
A közlekedésmérnök úrnak üzenem, hogy nem érdekli az utast, hogy a BKV melyik üzemfőnökségéhez tartozik a járművezető meg a forgalmi szolgálattevő. M1-M2-M3-M4. Ebből annyit lát, hogy az is metró.
Londonban minek hívnád a metrót? Mert a neve Underground (tehát földalatti). De sokszor csak úgy nevezik, hogy The Tube (cső). És feljön a felszínre. Vagy kéreg alatt megy. Vagy nagyon mélyen. Néha ugyanaz a szerelvény mindhárom szinten végigmegy a három opció közül. Sőt, két (ha a DLR-t is ide vesszük akkor három) különböző szelvény-méretet kapsz. Pl. a District vagy a Circle Line szerelvényei beszorulnának a Victoria Line alagútjába, de ugyanezek a szerelvények közlekednek nagyvasúti pályán is Richmond és Gunnersbury között).
Oké, hogy te szereted a szakmádat és emiatt nagyon is jól tudod a különbségeket, de csak emiatt nem fogja a lakosság holnaptól gyorsvasútnak hívni a csepeli HÉV-et (mert hiszen az a vonal nem HÉV, mivel mindkét vége a városban van). Mint ahogy a kisföldalattit is a metrók közé veszik (a metró térképen is rajta van), mivel föld alatt megy mint a metró és M jelzése van (az meg már végképp nem érdekli, hogy hány méter mélyen kellene mennie ahhoz, hogy metró legyen - jut eszembe, a 3-as metró újpesti szakasza is elég közel van a felszínhez, akkor az ott csak földalatti?).
A Fogaskerekű villamossá avanzsálása ugyanakkor szerintem is hülye ötlet volt.
"hogy nem érdekli az utast, hogy a BKV melyik üzemfőnökségéhez tartozik a járművezető meg a forgalmi szolgálattevő."
Barátom. It egy kérdező feltett egy kérdést. Nem egy BKV-n utazó illetőt szóltam meg azért, mert metrónak hívta a földalattit.
Ez egy kérdezős oldal, ahol a válaszadók igyekeznek a leginkább teljeskörű választ adni.
Én sem mondtam, hogy ezentúl nevezzék át az M1-et F1-nek vagy bármi másnak, szimplán bővítettem a kérdező ismereteit. Van aki fogékony erre, felesleges ebbe belekötni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!