Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV Trakció miért a Nohaboka...

A MÁV Trakció miért a Nohabokat fogja be az anyagvonatok élére?

Figyelt kérdés
Oké, hogy dízel gép kell, de a Nohaboknak kicsit hálásabb feladatok járnának, minthogy holmi anyagvonatokat húzkodjon a pályafelújítások helyszínén, hiszen jócskán megszolgálta már az idejét. Az se véletlen, hogy a Székely Gyorsot is Nohab húzza, ilyen mozdony húzta szerelvénnyel utazni egyfajta presztízs szerintem. Amúgy se maradt sok belőlük, vigyázni kéne inkább rájuk.
2012. márc. 3. 23:57
 1/5 anonim ***** válasza:
Mert azt hiszik hogy így a jó.
2012. márc. 4. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Egyszerű a válasz: A Trakciónak nincs nohabja. A nohabok a MÁV-Nosztalgiáé, a pályafelújításokon anyagolni meg a Nosztalgia megy.

Mivel a nosztalicskának nincs más dízele csak a nohabok ebből következik, hogy a szuttyadékokkal anyagolnak.


Mivel nincs az év minden napján nyálcsorgatós székelygyors és hasonló vonat így a gépeknek el kell menni anyagolniuk, hogy kitermeljék a fenntartásuk árát.

2012. márc. 4. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
De nem csak Nohabbal lehet anyagolni... Szergej is alkalmas lenne rá, nem?
2012. márc. 4. 00:38
 4/5 anonim ***** válasza:
67%

ALkalmas lenne rá, de a szergejek a trakció tulajdonai, az a 2 ( 3? ) Nohab, meg a Nosztalgiáé. Gondolom a vasúttörténeti park meg a nosztalgia utazások nem hoznak elég bevételt, ezért olcsón pályáznak ilyen pft-s tingli-tangli munkára. Még mindig jobb, mintha elegyrendezésre használnák a Fradiban.

A székely gyorsot a PMLI-s Nohab húzta szerintem, az megint más cég ( azoknak legalább megy a szekér ).

2012. márc. 4. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
67%

Azért annyira jól még nem megy a MÁV egyik leányvállalatának sem, hogy presztízscélokra tartson fenn mozdonyokat. Egy mozdony akkor is sokba kerül, ha egy métert sem megy: helyet kell neki biztosítani, karban kell tartani, időnként fővizsgára, nagyjavítása kell vinni. Ez ugyanolyan költség egy olajtól csöpögő, befeketedett oldalú melós Szergej esetén, mint egy csillogó-villogó parádés NOHAB-nál.

Ha viszont áll a mozdony, akkor nem termel pénzt. Nem húzza azt a vonatot, amit kifizetnek, nincs bevétel. Attól, hogy van egy évben egyszer Székely Gyors, illetve 4-5 nosztalgiamenetet a NOHAB húz, még nem fogja kitermelni a költségeit.

Ezért aztán befogják anyagvonatok elé. Nem valami magasztos cél, de hidd el, nem teszi tönkre jobban, mintha a cifra Schlieren-kocsikat húzná el a világ végére egy nosztalgiameneten. Húzza a tehervagonokat, kap terhelést bőven, de ez még mindig jobb neki, mintha a Füstiben rozsdál hónapokig. Arra használják, amire ki van találva, megkapja a karbantartást is (azért nem egy lepukkant Szergejről vagy Csörgőről van szó) és pénzt termel.

2012. márc. 4. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!