A MÁV Trakció miért a Nohabokat fogja be az anyagvonatok élére?





Egyszerű a válasz: A Trakciónak nincs nohabja. A nohabok a MÁV-Nosztalgiáé, a pályafelújításokon anyagolni meg a Nosztalgia megy.
Mivel a nosztalicskának nincs más dízele csak a nohabok ebből következik, hogy a szuttyadékokkal anyagolnak.
Mivel nincs az év minden napján nyálcsorgatós székelygyors és hasonló vonat így a gépeknek el kell menni anyagolniuk, hogy kitermeljék a fenntartásuk árát.





ALkalmas lenne rá, de a szergejek a trakció tulajdonai, az a 2 ( 3? ) Nohab, meg a Nosztalgiáé. Gondolom a vasúttörténeti park meg a nosztalgia utazások nem hoznak elég bevételt, ezért olcsón pályáznak ilyen pft-s tingli-tangli munkára. Még mindig jobb, mintha elegyrendezésre használnák a Fradiban.
A székely gyorsot a PMLI-s Nohab húzta szerintem, az megint más cég ( azoknak legalább megy a szekér ).





Azért annyira jól még nem megy a MÁV egyik leányvállalatának sem, hogy presztízscélokra tartson fenn mozdonyokat. Egy mozdony akkor is sokba kerül, ha egy métert sem megy: helyet kell neki biztosítani, karban kell tartani, időnként fővizsgára, nagyjavítása kell vinni. Ez ugyanolyan költség egy olajtól csöpögő, befeketedett oldalú melós Szergej esetén, mint egy csillogó-villogó parádés NOHAB-nál.
Ha viszont áll a mozdony, akkor nem termel pénzt. Nem húzza azt a vonatot, amit kifizetnek, nincs bevétel. Attól, hogy van egy évben egyszer Székely Gyors, illetve 4-5 nosztalgiamenetet a NOHAB húz, még nem fogja kitermelni a költségeit.
Ezért aztán befogják anyagvonatok elé. Nem valami magasztos cél, de hidd el, nem teszi tönkre jobban, mintha a cifra Schlieren-kocsikat húzná el a világ végére egy nosztalgiameneten. Húzza a tehervagonokat, kap terhelést bőven, de ez még mindig jobb neki, mintha a Füstiben rozsdál hónapokig. Arra használják, amire ki van találva, megkapja a karbantartást is (azért nem egy lepukkant Szergejről vagy Csörgőről van szó) és pénzt termel.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!