Miért van az, hogy néhány vasútállomáson a bakter indítja tovább kézjelzésével a vonatot és van ahol ki sem jön, és a vonat nélküle is elindul?
Ezen már én is gondolkoztam, ez egy jó kérdés.
Gondolom, van olyan állomás, ahol nincs bakter, és ki sem jöhet, ahol van, mondjuk ott sem mindig jön ki az biztos. Remélem egy vasutas válaszol majd a kérdésre.
" és elég jelentős, az Kőbánya-Kispest, más hasonlóról nem tudok."
Gyakorlatilag minden nagyobb állomás.
Tatabánya, Győr, Szombathely, Hatvan, Füzesabony, Miskolc is ha jól emlékszem így hirtelen.
Szerintem nagyjából ésszerűség miatt.
Hivatalosan a vonatot a mozdonytól kéne meneszteni. Na ez úgy ahogy van, nettó baromság. Mire a forgalmista átérne egyik mozdonytól a másikig, lemenne a nap egy sűrűbb forgalmú állomáson (kökin pl.).
Valszeg azért vezethették be, mert a forgalmisták ígyis túl sok időt töltöttek a menesztéssel. Kökin pl. mire lentről beér az irodába, beírja (ha kell), majd meignt ki a következő vonathoz, akár percek is eltelhetnek... Ez nagyon sok idő, amit meg lehet spórolni.
"Hivatalosan a vonatot a mozdonytól kéne meneszteni. "
Maradjunk annyiban hogy ez nem így van, és sehol nincsen így leírva...
Személyszállító vonatoknál az utasforgalomra kijelölt oldalon egyéb vonatoknál az ÁVU-ban meghatározott helyen kell a menesztést végezni, ennek hiányában a felvételi épület oldalán. A dolgozó helyét az ÁVU-ban kell kijelölni a helyi viszonyok figyelembe vételével.
Pl: Kelenföldön a peron közepén az aluljáró miatt, Rákosrendezőn peron közepénél a külső ív miatt, stb.
"Hivatalosan a vonatot a mozdonytól kéne meneszteni. "
"Maradjunk annyiban hogy ez nem így van, és sehol nincsen így leírva..."
De, egy helyen, a Gyermekvasúton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!